Jak možná někteří z vás zaregistrovali, na začátku roku 2021 došlo ke spojení dvou zvučných značek. Lépe řečeno, ke svatbě z rozumu, kdy každý z partnerů přinese něco do společné domácnosti. A na druhou stranu, každý z nich si odnese nějaké bonusy.

Společnou domácností Yamahy a Fanticu je motorárna Minarelli Motori, která sídlí v městečku Calderara, na dostřel severně od centra Bologně. Iniciátorem byla investorská skupina VeNetWork, která jednak vlastní 100% akcií společnosti Fantic Motor a současně přesvědčila Yamahu, aby prodala svou motorárnu, která sídlí mimo japonské břehy.

Yamaha v srdci Evropy

Minarelli měla v Yamaze zvláštní postavení. Do značné míry si jela podle svého a neměla nad sebou žádného silného supervisora z Japonska. Přesto Minarelli překvapilo VeNetWork svým pořádkem, čistotou a řádem, kdy se Minarelli drželo sloganu že chce být "Lepší než mistr". Minarelli vyrábí pro Yamahu veliké množství motorů a VeNetWork tvrdí, že prosadí, aby byla kvalita výroby ještě vyšší. V motorárně chce zavést nové kvalitativní procesy, ze kterých bude profitovat jak Yamaha, tak VeNetWork, lépe řečeno Fantic, jako jeho další akvizice.

Což nebude až tolik snadné, protože již současný výrobní proces je na technologické špičce. Všechny výrobní operace kontrolují počítače a desítky senzorů kontrolují, jestli je v rámci kompletace motorů všechno jak má být. Například všechno nářadí, které používají montéři, je napojeno na počítače a eviduje se a optimalizuje se každý utažený šroubek. Pokud nejsou všechny montážní operace provedeny podle připraveného schématu, nedovolí systém motoru postoupit do další fáze montáže.

Současný stav

Po lednovém škatulata-hejbejte se, došlo k pohybu celých montážních linek - jejich reorganizaci, aby vzniklo dostatek místa pro montáž kompletních motocyklů značky Fantic. Enduro a motokrosové Fanticy tedy mají techniku a kvalitu Yamaha. Fantic si je natolik jistý, že již vstoupil do světových šampionátů. Celou řadu chce navíc rozšiřovat, aby pokryl oblíbené prodejní kategorie motocyklů v Evropě. Fantic a Minarelli i vyvíjí nové dvoutaktní motory se vstřikováním, aby udrželi krok se světovými trendy.

A budoucnost?

Minarelli chce zůstat vedoucím dodavatelem motorů pro motocyklový průmysl. Tedy nejen pro Yamahu a Fantic, ale pro celou škálu svých současných odběratelů. Fantic chce vytěžit ze spojení s Yamahou další možnosti a již dnes je ve vývoji veliké cestovní enduro, nebo scrambler s motorem Yamaha CP2. Fantic Caballero 700? No, uvidíme jak se bude jmenovat. Minarelli samozřejmě reaguje a elektrifikaci a již nyní pracuje na elektromotorech a celé technologii, kterou bude nabízet výrobcům elektro motocyklů a elektrických jízdních kol.

 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY