Je tomu již téměř rok, co se začal prodávat Triumph Bonneville Bobber. Na začátku jeho éry to vypadalo jako sázka na vysokou kartu, která ovšem vyšla na výbornou.

Konstruktéři v Hinckley společně se šikovnými markeťáky udělali skvělou práci a prodeje předčily očekávání. Na začátku projektu identifikovali markeťáci dvě potřeby cílové skupiny. 1. potřeba řídit klasický motocykl s velmi stylistickými rysy. 2. Zcela klasický motocykl, v jehož útrobách bude integrována moderní technologie současnosti. Vyhrál první směr, který byl přirozeně i levnější a mohl otevřít dveře do neprozkoumané oblasti.

Ne všechno bylo ovšem na motorce ideální a z několika stran se začaly ozývat potřeby náročnějších uživatelů. Proto byl oživen druhý směr a vedle již dobře zavedeného Bobberu vydal Triumph model Bobber Black (který budeme nadále označovat jako BB).

 

Změny se u BB projevily zejména na podvozku, brzdách a elektronice. První co praští do očí je dvojitý kotouč, kdy původní Bobber má pouze jeden. Vpředu je tedy nově dvojice axiálních brzdičů Brembo, nová je přední vidlice Showa o průměru 47 mm (původně Kayaba 41 mm), nové 16" přední kolo s tlustou pneumatikou (původně 19" kolo).

Nové je i přední světlo, které je plně LED, s integrovaným denním svícením a na straně elektroniky nám přibyl tempomat s ovládáním jedním tlačítkem.

Motor zůstal stejný, tedy řadový dvouválec o objemu 1200 ccm s přesazenou klikou o 270° poskytující 77 koní a 106 Nm kroutícího momentu. Elektronika nabízí dvě palivové mapy (silnice a déšť), vypínatelnou kontrolu trakce a ABS. Poloha sedla může být měněna ve dvou výškách a délkách.

Nová přední pneumatika o šířce 130 mm je dost široká, takže poskytuje dostatečnou oporu při jízdě na stupačce. Její vyšší hmotnost způsobuje, že je nový BB méně obratný, než původní Bobber. Při vyšších rychlostech je BB skvělý. Jakmile se zajede do zatáčkovitého úseku, kde je potřeba často měnit směr, zde BB s tlustou pneumatikou ztrácí.

Přední nové odpružení lépe filtruje nerovnosti. Je lépe nastavené na pohodlí a má jemněji nastavený odskoku kola oproti původní Kayabě. Pružení tedy není tolik rychlé a není tak agresivní, ovšem díky většímu průměru vidlic se nedostává tak snadno na své limity. Přední těžší pneumatika vyžaduje více úsilí pilota. Nové přední odpružení na druhou stranu přináší větší pohodlí.

Přední dva kotouče s brzdiči Brembo mají podobný nástup brzdného účinku jako předchozí Nissin. Při agresivnější jízdě si oproti Nissinu zachovávají více jemnosti a i při hodně zahřátých kotoučích se dají stále velmi dobře modulovat.

Nový Boneville Bobber zraje jako ovoce. Ve světle nového módního směru Neo classic, integruje moderní technologie, aby nezůstal pozadu. Příznivci tohoto stylu mají opět o čem uvažovat.