Slovinská společnost to s titanem jednoznačně umí. A podle množství expedovaných výfukových systémů se jedná o jednoho z největších spotřebitelů titanu v Evropě. A bude houšť. Začíná rozšiřovat svůj byznys o padací rámy. A začíná tam, kde je největší potenciál - u BMW R1250 GS.
Jednoznačný přínos titanu je v jeho hmotnosti, kdy je cca o 40% lehčí než ocel. U prémiových motocyklů potom nejsou padací rám pouhé rámy. Jsou to do jisté míry ozdoby a zákazníci zohledňují mimo pevnosti i povrchové úpravy a použité materiály. Pokud by se nechtěl někdo spokojit s "obyčejnou kartáčovanou nerezovou ocelí", může se obrátit na Akrapovič, který bude schopen dodat rámy z kartáčovaného titanu - o 40% lehčí než ocelové.
Padací rámy Akrapovič jsou elegantně designovány, svařovány TIGem pomocí CNC svařovacích robotů. Pro GS bude v nabídce spodní i horní padací rám. Vybere si tedy i jezdec, který hodlá své GéeSo kutálet pana-orel. Spodní padací rám váží 3,88 kilogramu a hodní pouhých 2,38 kilogramu.
Akrapovič provedl na svých padacích rámech rozsáhlé testování a deformační analýzy a slibuje velmi odolnou a stabilní konstrukci. Za ni si řekne nemálo peněz.
Za krásu a high-tech se platí. Akrapovič si tak za horní padací rámy řekne cca 26000 Kč a za spodní rámy zhruba 35000 Kč.