Během novinářského testování motocyklů Benelli poskytli dva vrcholní činitelé firmy rozhovor. Yan Haimei (prodejní ředitelka Benelli) a Gianni Monini (prodejní manažer pro Evropu) odpověděli na několik otázek.

V poslední době se o Benelli víc a víc mluví. Firma uvedla na trh několik maloobsahových modelů, po kterých je nejenom v Evropě poptávka. Benelli má za sebou vyřešené finanční otázky a s čínským investorem, se kterým spolupracuje už několik let přichází i s ofenzívou středněobjemových strojů. Firma sídlící v italském Pesaru připravuje na trh nejnovější model Leoncino.

 

 

 

 

Benelli dnes a zítra

Modely BN302 a BN251 jsou bestsellery. Přichází crossover TRK502, v objemové kategorii, která zaujme veliké množství mladých evropanů. Modelová ofenzíva začání zdvihat fanouškovskou základnu a lidé s Benelli opět počítají ve svém výběru nové motorky.

Rozhovor s Giannim Monini

 

Poté, co si značka prošla potížemi, kde je nyní identita továrny?

Dnešní identita je shodná s tou, se kterou Benelli začala před více než sto lety činnost. Čistá vášeň pro motorky, která je sdílena s jejich uživateli na globálním trhu.

Benelli vznikla na sportovních kořenech. Po celou dobu své éry vyráběla sportovní a sportovně zaměřené motorky. Jak sladit toto dědictví s crossoverem TRK 502, který sportovní není vůbec?

Sportovní odvětví umožnilo značce vyvinout modely, které jsou stále absolutními odkazy v celém motocyklovém průmyslu. Snažíme se neustále rozšiřovat nabídku a uplatňovat v ní naše technologické inovace. Náš cíl je nabídnout uživatelům po celém světě motorky, které mají atraktivní design a užitnou hodnotu pro široké vrstvy rozmanitých uživatelů. Zní to jako utopie, ale chceme nabízet stroje v jistém "lidském měřítku" a tudíž za atraktivní ceny.

Prakticky všechny součásti TRK 502 jsou vyráběny v číně. Kdo je navrhuje a jak si Benelli kontroluje úroveň kvality?

Všechny fáze návrhu, vývoje a výroby našich strojů jsou výsledkem spolupráce centrály v Pesaru a výrobních a kontrolních kapacit v Číně.

Na TRK 502 nejsou k dispozici pokročilé elektronické systémy, jako například kontrola trakce. Budou je mít jiné modely?

Produkce určená pro Evropu stanoví, že všechny stroje musí splňovat Euro 4 a musí disponovat ABS. Ale vzhledem ke snížení výrobních nákladů jsme se omezili jen na nezbytné elektronické vybavení. Technologiemi ovšem disponujeme a nabídneme ji v budoucnu v pokročilejších strojích.

Bude TRK 502 základem pro Leoncino?

Leoncino má základ v TRK 502. Je to stroj s historickým základem a snažíme se ho dodat ve vysoké kvalitě, už jen z důvodu vysokých očekávání.

Kolik lidí pracuje pro Benelli v Itálii?

Přímo v Pesaru je zaměstnáno 50 lidí. Pro podporu sítě je zaměstnáno několik manažerů a po Itálii je asi 100 dealerství.

Rozhovor s Yane Haimei

TRK je postaveno od začátku do konce ve vaší režii. Je to odlišný přístup od západních výrobců. Proč?

Západní výrobci se obracejí pro specializované komponenty k různým výrobcům. Někdo vyrábí rám, jiný podvozek, součásti motoru, plasty, sedlo, brzdy. Vše lze zakoupit od třetích stran. Qjian Jiang Group, která vlastní Benelli od roku 2005 vyrábí "vše v domě", protože čínský trh nenabízí výběr specializovanáých dodavatelů jednotlivých skupin. Pokud chceme například obrácené vidle, musíme si je sami navrhnout a vyrobit.

Uspoří tímto továrna náklady?

QJ Group vyrábí ročně 1,2 milionů vozidel a zaměstnává 14000 zaměstnanců. Máme veliké moderní továrny o velikosti malého města, které se nachází v provincii Wenling, 500 kilometrů od Šanghaje.Výroba "vše v domě" nám v rámci Číny ušetří spoustu nákladů.

Zahájení výroby vysoce výkoných modelů nepřineslo firmě pořadované prodejní úspěchy. Proč? Realizace motocyklu 500ccm je příprava na příchod "veliké Benelli"?

V Číně jsou považovány dopravní prostředky s objemem 50 - 125ccm za běžné zboží. Motorky s objemem 250ccm a vyšší jsou již považovány za maxi motorky. Kromě toho se vysoce obsahové motorky v Číně setkávají s problémy s homologací a jsou taktéž zatíženy vysokým zdaněním. Proto objem 500 ccm je v číně považován za velmi velikou motorku a nemá smysl stavět větší. Čínská mládež je za TRK 502 velmi vděčná.