Platforma maloobjemových silničních motocyklů KTM projde pro rok 2024 masivním upgradem, který se nebude omezovat pouze na nové plasty a grafiku. První na řadě je Duke 390.

Největší pozornost byla věnována modelům s motorem 373 ccm, tedy strojům označovaným jako 390. Ty dostanou inovovaný agregát, který se díky vyššímu zdvihu dostane na objem 399 ccm. Upgrade byl prý potřeba, aby motor splňoval přísnější emisní normu Euro 5.2.

A popravdě si to motor již zasloužil, protože ho máme na trhu téměř v nezměněné podobě již 10 let. Nový vyšší objem tak dal stroji vyšší výkon, jakkoliv se dá hovořit maximálně o 1kW navíc, na výsledných 33 kW. Při pohledu do materiálů KTM můžeme také dohledat, že motor bude mít o 2Nm vyšší točivý moment.

Motor by měl být současně i lehčí a s ním celý stroj. O kolik to prozatím nevíme, protože KTM na svých stránkách trochu míchá jablka s hruškama a suché a mokré hmotnosti motocyklů. Pokud bychom se měli podívat na Duke 390, vidíme dramatické inovace prakticky na všech komponentech. Nové plasty, nový rám, nový hliníkový podsedlový rám, nová kyvná vidlice, která má zadní tlumič excentricky posazený na své pravé straně.

Nová jsou i kola, i lehčí přední brzdový kotouč, který je navíc na druhé straně kola. Nový je i zadní kotouč, který je o 10 milimetrů větší a má nyní průměr 240 milimetrů. Do předního kotouče se zakusuje zcela nový radiální čtyřpístkový brzdový třmen. S novými plasty přišlo i nové přední světlo s DLR proužky po stranách. Nový je i podvozek. Přední tlumiče WP APEX umožňují nastavení předpětí pružiny a odskoku kola. Podobně je tomu i zadní monoshock. Což je oproti letošnímu modelu citelný posun, protože ten ho nastavitelný neměl.

 

Na straně elektroniky není mnoho změn navíc. Zůstává 5-palcový TFT displej s několika jízdními režimy. U modelu 2024 přibyl launch control, který využívá nového komplexního ABS Bosch MP 9.3 (2023 měl 9.1), které pomáhá moderovat kontrolu trakce při agresivních rozjezdech.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nový Duke 390 do jisté míry ztratil svou štíhlou linii a eleganci, ale asi přesně tak to KTM chtěla, aby ho více přiblížila buldočímu vzhledu vrcholného Super Duke 1290.

Nový Duke 390 pro rok 2024 je již k objednání u dealerů. A my očekáváme, že podobným vývojem projde i Duke 125 a zejména řada 390 Adventure.