Vezměte dva motory z Yamahy YZF-R1 a spojte je dohromady. Získáte 334 koní a 214 Nm kroutícího momentu. Bude vám to stačit?

Pat Maloney se dlouhá léta pohyboval v oblasti SBK závodních motocyklů a Formule 1. Když šel do důchodu, rozhodl se na sklonku své kariéry vytvořit ještě něco, co by oslovilo celý motorkářský svět. Ano, máme tady i jiné V8 motory, ale jsou to obvykle monstra se zabudovanými motory z automobilů, jako například Dodge Viper. Čistě motorkářských V8 motorů je pomálu a PGM má jeden z nich. Značka PGM už existuje několik let a jejich V8 je v neustálém vývoji a neustále se zdokonaluje. Není to Maloneyho debut, protože ještě jako sportovní inženýr stál za vývojem motocyklu Petronas FP1 - tříválcového superbike, který se v roce 2003 zúčastnil závodů WSBK.

 

Maloney založil společnost Maltec Performance Engineering. Výsledkem je stoj, který dává 334 koňských sil při 12800 otáčkách a 214 Nm maximálního kroutícího momentu. Výkon je přenášen na zadní kolo přes vlastní převodovku, na míru stavěnou tomuto motoru. Motor je postaven z válců Yamahy R1 z roku 2000-2010, které jsou uloženy na kartery se sklonem 90° mezi řadami válců.

 

Aby byla hmotnost stroje co nejnižší, je použit v hojné míře karbon. Kola jsou odlehčená kovaná Marchesini, titanový výfuk se svodama je na zakázku vyrobený u Akrapoviče. Tlumiče jsou jak jinak než značky Öhlins a brzdy dodalo Brembo (model XA8, jaké se používají v Moto GP).

 

Pokud motorku chcete, musíte složit nemalou zálohy z celkové (základní) ceny 180 000 USD. Maximální rychlost není udávaná a sám výrobce tvrdí, že motorka jede tak rychle, nakolik si troufnete.