AKTUALIZOVÁNO Pojem scrambler nám v poslední době trochu zdomácněl a aktuálně u něj probíhá jakási nekontrolovatelná inflace. Za scramblera je označováno cokoliv, co se má dobře prodávat. Scrambler je ovšem jen jeden. Triumph.

I ten ovšem časem svůj produkt znehodnotil různě očesanými verzemi typu Street Scrambler (rozumněj, enduro na pražské čiči-stouns) a svým novým počinem si chce u veřejnosti napravit reputaci. Předně, scrambler je staroanglický výraz pro terénní motorku, která jezdí takzvaný "hare scramble", tedy těžký terén. Později se ujalo americké označení "motocross" a za scramblery se v pozdějších dobách označovaly víceméně civilní motorky schopné vjet do jakéhosi terénu. Tento terén se zmírnil na polní cesty, rozbité cesty, později na městské cesty a dnes můžeme pod názvem Scrambler (viz některé modely Ducati) potkat i stroje, u kterých vám i ta jízda po kočičích hlavách vyklepe plomby ze zubů.

 

Triumph uvede oficiálně nového Scramblera 1200 až 24. října 2018 a do té doby bude vydávat postupně videa, která budou tento stroj po částech odkrývat. Existuje ovšem možnost tyto stroje vidět již nyní... celé. Triumph tvrdí, že v segmentu novodobých scramblerů se bude jednat o game-changera, tedy stroj, který "to ostatním pěkně natře". Jeho výbava tomu dost napovídá.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Jak je možné vidět na fotografii, Triumph má ke splnění svého prostořekého vyjádření zřejmé oprávnění. 21" kolu v předu sekunduje 17" kolo se 150mm pneumatikou vzadu. Pneumatiky jsou obuty na ráfcích s bezdušovým výpletem a přední kolo je velmi nadstandardně bržděno brzdami Brembo M50. Vpředu jsou tlumiče WP o průměru 48 mm a se zdvihem 180mm, stejně jako má zdvih zadní kolo, které je odpruženo piggyback tlumiči značky Öhlins. Pod motorem se stkví duralový šusplech chránící motor při překonávání těžších překážek. K tomu má dopomoci i světlá výška 200mm. Přední brzdové třmeny jsou krmeny radiální brzdovou pumpou Brembo, která je uchycena na nadstandardně širokých řídítkách, které zajistí dobrou ovladatelnost v terénu.

Zbytek stroje se drží osvědčeného designu, který dělá Triumph Scrambler ikonou již pěkných pár let. Nádrž se zdá být větší, s kapacitou kolem 17-ti litrů, která by mohla dávat stroji dojezd kolem 280 kilometrů. Otazník visí nad motorem, který pokud bude z již známých modelů značky, bude dávat 97 koní a 112 Nm kroutícího momentu. Detailní informace nám bude Triumph postupně dávkovat, ale každopádně již z toho co lze vidět, je možné dát Triumphu standing ovations.

Aktualizováno: nový dvanáctkový Scrambler bude disponovat stádem 77 koní a maximálním kroutícím momentem 106 Nm. Podle analýzy dat, Triumph opravdu zachová brzdy Brembo M50, což je v případě stroje o výkonu 77 koní víc než luxus. Společně se zlatými vidlicemi vpředu, které by mohly tudíž být jako zadek od Öhlinsu, by to implikovalo dost vysoké výrobní náklady, které by se mohly odrazit ve vysoké ceně. A nebo... budou existovat dvě varianty. Varianta Standard s podvozkem od WP a brzdama Brembo M4-32 jako má Triumph Tiger 1200 a potom varianta R s brzdama Brembo M50 a podvozkem od Öhlinsu.

Stroj bude mít podle všeho vypínatelné ABS. bude mít palivové mapy a tempomat.

@Zabikers