Výkonu není nikdy dost, Zejména když konkurence posiluje a číslo v kolonce "maximální výkon" je pro spoustu lidí nejdůležitějším údajem. Proto Kawasaki updatuje Ninju pro následující modelový rok a přináší několik vylepšení.

Kawasaki dominuje v závodech WSBK od roku 2015 a podle stávajícího vývoje to vypadá, že si titul odnese i tento rok. Jenže na příští rok chce Ducati nasadit novou Panigale 4V a také u Hondy to vypadá, že nasadí zcela nový motor, který by se měl prodávat v novém Fireblade. A kdo chvíli stál, už stojí opodál. A to Kawasaki nechce. Bez neustálého vývoje by mohla ztratit vedení a proto pro příští rok provede v sériové produkci výkonostní refresh, který se do jisté míry projeví také na strojích WSBK.

 

Hlavní směr vývoje se tentokrát soustředí na rozvody motoru, kdy nová ZX-10 bude mít zcela novou hlavu válců. Její vnitřní výbava bude lehčí, což by mělo přinést vyšší výkon a rychlejší nárůst otáček. Zbaví se vahadel a po vzoru Suzuki přejde na tzv. finger folower, tedy přímé zdvihání ventilů vačkou. To by mělo přinést snížení hmotnosti pohybujících se částí o 20% a umožnit instalovat agresivnější vačku.

Vzhledem k nižšímu množství součástek by také měla vzrůst životnost rozvodů. Finálně by také mělo být ventilové víko nastříkáno červenou barvou, která odliší nový motor od starého. Kawasaki vyjede se třemi variantami motocyklu:

Ninja ZX-10R

Základní varianta ZX-10R pro rok 2019 by měla dávat 203 koní bez náporového sání. S náporovým sáním poté 210 koní. Bude vybavena novými rozvody a obdrží také obousměrný quickshifter (KQS). Ten měly předtím pouze verze SE a RR.

 

Ninja ZX-10R SE

Ninja ZX-10R SE je jakási vlajková loď firmy. Vedle nových rozvodů získá pro rok 2019 elektronický podvozek (KECS) a kovaná kola Marchesini. Stroj bude pokryt samoopravným lakem, který používají modely H2 a H2R. Výkon bude stejný jako u základní Ninji ZX-10R

 

Ninja ZX-10RR

Ninja ZX-10RR získá pro rok 2019 navíc titanové ojnice, které sníží hmotnost pohybujících se hmot o dalších 400 gramů. To by se mělo projevit ve větším výkonu, v nárůstu kroutícího momentu a umožní to zvýšit otáčky o 600 za minutu. Kawasaki opatrně sděluje, že její výkon bude 201 koní, což je ovšem pouhá hra na schovávanou před konkurencí, vzhledem k tomu že tento stroj se využije pro homologaci šampionátu WSBK. Jeho výkon se očekává někde kolem 220 koní. ZX-10RR bude vyrobena v pouhých 500 exemplářích.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Všechny tři modely bude možno objednat s kitem Performance, který ještě o pár koní zdvihne maximální výkon.