Ducati udělala veliký krok, když v seriálu WSBK přechází z dvouválcového motoru na čtyřválec. Ten nyní pečlivě testuje a podrobuje prvním zátěžím v reálných závodech.

Regule seriálu závodů WSBK říkají, že limit pro čtyřválcové stroje je 1000 ccm. Dvouválce a tříválce si mohou dovolit obsah 1200 ccm. Avšak i přes objemový bonus se dvouválcové motory těžko pasují se čtyřválci a proto Ducati nazbrojila novými čtyřválcovými motory.

 

Nová Ducati Panigale V4R se o víkendu zúčastnila závodů Bristského Superbike (BSB) na okruhu v Brands Hatch. Za řídítky seděl testovací jezdec Ducati Michelle Pirro. Ten je zodpovědný za přípravu stroje pro seriál WSBK pro příští sezónu.

Podle fotografií a videa, které se objevily online doznala V4R značných změn. Motor vypadá na první pohled stejně jako i civilní verze Panigale V4. Motory se inspirují v MotoGP a točí se obráceně, než se točí běžné civilní motory. V kapotáži jsou extra chladící otvory pro lepší chlazení motoru, který ve WSBK točí vysoko přes 14000 otáček.

 
Říjen 2018


Leden 2018

Na dvou fotografiích můžeme vidět rozdíly mezi testovacím prototypem z ledna 2018 a nynější vývojovou variantou. Na první pohled je zřejmé přesunutí nádrže pod sedačku, aby se lépe centralizovala hmotnost. V té souvislosti je i více prostoru pro airbox. Nová verze má suchou spojku, která je pro závodní účely vhodnější než mokrá. V souvislosti se změnou umístění nádrže jsou vidět změny na výfukovém systému a zejména původně dočasná trubková podsedlová část již byla vyměněna za finální z lehké slitiny.

 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Každopádně se s novou Panigale V4R příští rok setkáme ve dvou vrcholných soutěžích, u dvou týmů a čtyřech závodníků. V seriálu WSBK by ji měli sedlat Chas Davies a Alvaro Bautista a v seriálu BSB Scott Redding a Josh Brookes.