Na posledních zkouškách v Jerezu byla SBK Kawasaki ZX10R tak rychlá, že by pokořila téměř všechny MotoGP motorky.

Jonathan Rea zajel kolo v Jerezu za 1:37.986. Znamená to, že pokud by jel s touto motorkou závody společně s MotoGP motorkami, dojel by na bedně - na třetím místě za Doviciosem a Crutchlowem. A to Kawasaki tvrdí, že není s vývojem pro seriál 2018 u konce a ještě se zrychlí. A to si promotér (Dorna) nemůže nechat líbit. MotoGP jsou obrovské peníze a aby si nechali přerůst přes hlavu konkurenci ze své vlastní stáje, to si nechtějí dovolit.

WSBK se může pyšnit minimálními zásahy promotéra do techniky. Inženýři mají volné ruce a mohou si vyvíjet leccos. U MotoGP jsou zase inženýři natolik svázáni, že už i některé sériové motorky začínají být rychlejší než MotoGP speciály za miliony korun. Tuto husu co snáší zlatá vejce si nemůže nechat Dorna pojít pod rukama a proto vymýšlí, jak WSBK stroje omezit a zpomalit. V současné době vymýšlí systém penalizací, které budou trestat příliš dobré vývojáře, vedle již stávajících omezení. Pro začátek chce snížit maximální otáčky na 14100 ot/min.

 

 

 

Je smutné, že na jedné straně je úsilí vývojářů a utracené peníze, aby byly motorky rychlé, na druhé straně jsou sankce, protože jsou sériové motorky příliš rychlé. Kouzlo WSBK se pomalu vytrácí. Kouzlo, kdy vyhrával um vývojářů a inženýrů, bez výraznějších omezení ze strany "úřadů" bude brzy pryč, pokud Dorna sváže vývoj pravidly jako tomu je u MotoGP. Bude to další a druhá nudná série, kde se utrácí miliony dolarů za každé jednotlivé procento výkonu v rámci striktně svázaných pravidel. Svobodný vývoj bude pryč a stejně tak je i riziko že i inovace z WSBK se nedostanou do sériových strojů, které si můžeme běžně koupit.