Designové studio Hondy připraví na podzimní veletrhy vždy nějaké ty lahůdky konceptů a mezi nimi je malý adventure bajk.

cb125x1

Římské vývojové centrum si v roce 2015 připravil projekt CB4. Pro rok 2016 potom koncept Neo Sports Café který byl natolik úspěšný, že se obratem dostal do sériové výroby. V roce 2017 studio šokovalo nádherným konceptem CB4 Interceptor a pro letošek se vrhnul do sféry adventure endur. 

cb125x2

CB125X je postavena na základě "dětského" motocyklu Honda CB125R. Z ní si bere motor, rám a zadní kyvnou vidlici. Model X předkládá ostrý a přitom designově čistý vzhled s plasty vkusně držícími linku rámu. Stroj je doplněn futuristicky designovanými LED světly - jedním velikým centrálním a dvěma malými postranními LED světly denního svícení kombinovanými s ukazateli směru po stranách kapotáže.

cb125x3

Můžeme vidět vysoké plexi plynule navazující na boční kapoty, velikou palivovu nádrž umožňující podniknout dlouhé adventure cesty, ochranu jezdce ve formě krytů rukou a rozměrnou ochranu motoru ve formě velikého podmotorového krytu. Dle Hondy byla CB125X designována na základě přání náctiletých jezdců toužících po prvních adventure zážitcích za řídítky jednostopého stroje.

 

cb125x5

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Motor o objemu 125 ccm není zrovna úplně populární volba, ale třeba s 300 ccm jednoválcovým motorem z CB300 dávajícím 25 koní už by mohlo být více legrace. A co třeba motor z CRF450X?

cb125x4

Budeme tento projekt dále sledovat. Jakkoliv se zdá, že tento model je dost vzdálen jakékoliv sériové produkci, za rok či dva by se mohl okotit.