Taiwanské Kymco je v našich končinách znémé spíše jako výrobce skůtrů. A nebo také jako ODM výrobce některých motorů pro firmu BMW. Elektrický superbike od něho nikdo nečekal.

kymcosupernex5

Že něco elektrického přijde avizovalo Kymco již před několika dny. Nápadně, zvukem projíždějící elektrické motorky na závodním okruhu. A nyní víme i jak vypadá. A nemá se za co stydět.

kymcosupernex4

SuperNEX je esence sportovního vzhledu smíchaná se sofistikovanou technologií. První co Kymco zmiňuje je široký balíček elektronických asistentů, které označuje jako FEP (Full Engagement Performance). Obsahuje několik jízdních režimů, kontrolu trakce, kontrolu zdvihání předního kola a třeba také launch control.

 

kymcosupernex3

Stroj je vybaven velmi dobrými komponenty, sestaven z nákladných kostiček lega s věhasvými jmény jako Öhlins, nebo Brembo. Jedna z kostiček je u elektrických motorek velmi neobvyklá - SuperNEX je vybaven šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a konvenční kluznou spojkou. Pro řazení nahoru i dolů používá elektronicky řízený quickshifter.

kymcosupernex1

Kymco tím chce dát najevo, že výměna spalovacího motoru za elektrický nemusí nutně znamenat že pilot ztratí veškeré možnosti ovládat stroj a stroj bude všechno dělat za něho. SuperNEX akceleruje 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, na 200 km/h za 7,5 sekundy a na 250 km/h vás zasekne elektronický omezovač rychlosti, za 10,9 sekund.

kymcosupernex2

Kymco nijak nezmínilo ostatní technické údaje. Takže nevíme dojezd, systém nabíjení ani jiné parametry. Kymco ale není v elektromobilitě žádným nováčkem. Již drahnou dobu vyrábí elektrické skůtry a tak již má zkušené vývojáře. Jeden z nich prohlásil, že stroj je v pozdní fázi vývoje a jakkoliv se jedná o protyp, Kymco stroje zřejmě uvede v sériové podobě. Zda-li to bude s tímto drahým podvozkem a takto dobrými brzdami je tedy prozatím otázkou.

kymcosupernex6