Nedávno ukázal Norton své dvě novinky, scramblera Atlas Ranger a naháče Atlas Nomad, poháněné řadovým dvouválcovým motorem. Tyto dva stroje doplňuje super lehkým supersportem.

V posledním článku o Nortonu jsme vám psali, že Norton vydá svůj nový motor ve třech výkonostních specifikacích. Ranger a Nomad získal dvě a ta třetí se nám poněkud ztratila, aby se dnes objevila.

Ne každý si může dovolit koupit Norton V4 RR Superbike, který stojí přes 30000€. Nový Superlight vypadá do značné míry podobně, pod kapotami ale skrývá zcela odlišnou techniku. Dvouválcový řadový motor o objemu 650 ccm si bere technologie z předních dvou válců motoru V4 RR, které však mají zvýšený zdvih z 56,8 mm na 61,5 mm. To dává každému válci 25 kubíků navíc. Písty i vrtání zůstavají stejné, na 82 mm. Modelům Atlas dává výkon až 84 koní a pro model Superlight byl zvýšen kompresní poměr z 11,5:1 na 13,4:1, což vyústilo ke zvýšení výkonu na 105 koní při 12500 otáčkách. Kroutící moment má nejvyšší hodnotu 75 Nm.

 

A 105 koní není konečné číslo, protože si můžete u Nortona objednat výfukový kit z titanu, který dá dalších 6 koní navíc a k tomu je o 6 kilogramů lehčí. Rám je z duralových trubek a motor je jeho nosným prvkem. Podvozek tvoří extratřída - USD vidlice Öhlins NIX30 a zadní monoshock Öhlins TTX GP. Kapotáže jsou kompletně karbonové. Karbonová (karbon-kevlarová) je i nádrž ve stylu nádrží MotoGP, která je umístěná pod sedačkou.

 

 

Přední kotouče o průměru 330 mm jsou každý unášeny dvanácti plovoucími nýty a bržděny třmeny Brembo M50. V zadní části najdete dvoupístkový plovoucí třmen stejné značky, brzdící kotouč o průměru 245 mm. ABS je jako standardní výbava a je integrální součástí šestiosé inerciální řídící jednotky Bosch Sensortec. Ta má na starosti také kontrolu trakce a launch control.

Motocykl je vybaven LED světlomety, systémem bezklíčkového startování a motor disponuje třemi jízdními režimy Road, Race a Pro Race. Sparing partnera převodovky je dnes již nezbytný obousměrný quickshifter. Z pohledu pilota zaujme 7" veliký LCD display. Suchá hmotnost stroje je díky použití karbonu 158 kilogramů (bez titanového výfuku) a jeho cena by měla začínat na 22 400 €