Nové BMW si bere všeho víc. Inovovaný motor, nové technologie, nový design

RS pro rok 2019 obdrželo nový motor o objemu 1254 ccm s proměnnou geometrií vačky. Stejný jako dostalo GS. Inovovaný motor dává stroji 136 koní výkonu a 143 Nm kroutícího momentu. BMW se zaměřilo především na uživatelskou přívětivost a tak zapracovalo zejména na hladkosti jízdního projevu.

 

Vačky pohánějící sací ventily dostaly pohon, který ventilům mění čas a hodnotu jejich otevření. Společně s optimalizovným systémem vstřiků dodalo BMW motoru ještě větší hladkost při courání po městě a přitom si motor zachoval agresivitu při sportovnější jízdě. Nový ozubený rozvodový řetěz je pevnější, s delší životností a hlavně tišší, takže i zvukový projev motoru je o poznání tišší. Pro lepší optimalizaci spalovacího procesu dostal každý válec dvě vstřikovací trysky a aby stroj lépe plnil ekologické normy, tak také nový výfukový systém. Stejné jako u loňského modelu zůstaly brzdy - vpředu 320mm plovoucí kotouče a brzdy Brembo M4.32. Zadní 260 mm kotouč je bržděn dvoupístkovým třmenem.

 

Dva jízdní režimy dovolují jezdci si vybrat jízdní styl, který zrovna preferuje. Jízdním režimům sekunduje ASC (Automatic Stability Control), který skrze řídící jednotku s kolekcí akcelerometrů moderuje výkonové a brzdné procesy. Set asistentů doplňuje rozjezdový systém do kopce Hill Start Control, který je v základní výbavě stroje. Jízdní režimy s přídomkem Pro jsou jako volitelná výbava, stejně jako režimy Dynamic Pro, Dynamic Traction Control, ABS Pro a Dynamic Brake Control. Příplatkovou záležitostí je také Dynamic ESA NG (semiaktivní odpružení). BMW nabízí řadící quickshifter, který je také volitelnou výbavou.

 

 

Nové R1250 RS se po mnoha letech zbavuje asymetrického designu světel a po vzoru supersportovní S1000RR přináší užší symetrická světla. Menší velikost a plochu světel umožňuje implementace LED osvětlení, které je zástavbově úspornější. Světla denního svícení ovšem nejsou standardem a jsou také volitelnou výbavou. Nový je také přístrojový panel, který dostal LCD display s úhlopříčkou 6,5 palců. Ten má zabudovanou konektivitu s mobilním telefonem, která je již v základní výbavě. LCD spolupracuje s tradičním kolečkem na levé rukojeti, stejně jako s celou plejádou jednoúčelových ovládacích prvků na levém i pravém ovladači. Aplikace BMW Motorrad Connected App dovoluje mobilnímu telefonu avizovat na LCD motocyklu příchozí hovory, SMSky, stejně jako na LCD posílat navigační údaje v navigaci mobilního telefonu. Řidič si také může skrze ovladač na levé ruce ovládat přehrávání hudby.

 

Novinky modelu 2019:

  • Evoluční verze boxerového motoru s technologií vačky ShiftCam, umožňující variabilní časování vstřikování
  • Zvýšený objem válců z 1170 na 1254 ccm
  • Více výkonu skrze celé otáčkové spektrum při zachování spotřeby
  • Ještě hladší projev motoru
  • Zvýšení výkonu na 100 kW (136 koní) při 7750 ot. a 143 Nm při 6250 otáčkách.
  • Vačky jsou nyní poháněny ozubenými řetězy, které jsou tišší a přitom mají dvojnásobnou životnost
  • Optimalizace chladícího procesu skrze ostřikovací trysky, které ochlazují dna pístů olejem
  • Nový senzor klepání a nová optimalizace reakcí na klepání ventilů
  • Dvě vstřikovací trysky na válec
  • Nový výfukový systém
  • Dva jízdní režimy, Hill Start Control již v základní výbavě
  • Jízdní režimy Pro obsahující další jízdní módy, dynamická kontrola trakce DTC, ABS Pro, Hill Start Control Pro, dynamický brzdný asistent DBC jsou volitelnou výbavou
  • Volitelný řadící quickshifter
  • Volitelný tempomat
  • New Generation podvozku Dynamic ESA je volitelnou výbavou
  • LED přední světla. LED denní svícení je volitelnou výbavou
  • 6,5" veliký barevný TFT display s konektivitou s mobilním telefonem je standardní výbavou
  • Objem palivové nádrže 18 litrů
  • Hmotnost s plnou nádrží 243 kilogramů
  • spotřeba 4,9 litru na 100 km
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY