Když Leonardo da Vinci kolem roku 1493 formuloval jak by mělo vypadat cyklistické kolo, trochu se spletl, protože do něj zapomněl nakreslit tříválcový motor. Kdyby ho měl, určitě by nakreslil MV Agustu Ottocento.

Model Superveloce 800 (Ottocento) je pohled nazpátek do dlouhé historie firmy MV Agusta. Bere si z ní prvky které integruje do klasicko-moderního supersportu.

mvot2

Kapotáže nové Superveloce jsou z uhlíkových vláken. Přední kulaté žlutě zabarvené světlo, žlutě zabarvené plexi, masivní zadní část končící ouzkým ocáskem a kulatým koncovým světlem, kožený pásek přes nádrž obepíná víčko nádrže typu Monza - to vše jsou markery sportovních strojů sedmdesátých let.

mvot5
Přičemž technika je soudobá. Motor F3 800 dává maximální výkon 148 koní, stroj má LED světla, LCD přístrojový panel, výfuk 3-1-3. A ani případný spolujezdec nezůstane ochuzen. Vrchní sedadlová kapotáž se dá sundat a pod ní se nachází nouzové sedadlo spolujezdce. Dá se očekávat, že stroj bude vážit bez paliva mezi 175 a 180 kilogramy.

mvot9
Technický základ stroje spočívá v modelu F3 800. Motor dostal jiné palivové mapy i vzhledem k tlumičům výfuku, které jsou asymetricky umístěné - jeden nalevo a dva kusy napravo. Pracoviště pilota je vybaveno 7" LCD displejem s možností připojení mobilního telefonu skrze bluetooth.

mvot3

 

Přední USD tlumiče o průměru 43 mm dodala firma Marzocchi a jsou plně manuálně nastavitelné. Zadní centrální tlumič pochází od Sachsu a je také plně nastavitelný. Brzdy pocházejí od Bremba. Do 330 mm předních kotoučů se zakusují závodní třmeny Brembo M4.34, zadní 240 mm kotouč je bržděn dvoupístkovým třmenem stejné značky. ABS moduluje šestiosá inerciální jednotka od firmy Bosch. Ta zajišťuje i jeho náklonovou funkci. Kola jsou vyplétaná 28 dráty.

mvot8
Tento stoj je stále prototyp a proto chybí finální výfukový systém. Na výfuku tohoto prototypu se prezentuje firma SC Project a dá se usuzovat, že pro splnění Euro 4 a Euro 5 bude výfukový systém jiný než tento.

mvot7

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Na druhou stranu, Ottocento není posazem nijak radikální stroj. Ergonomie vychází z modelu F3 800 a tak posez jezdce bude civilní a nebude nijak extrémně sportovní. MV Agusta oznámila, že Superveloce 800 půjde do výroby v druhé polovině roku 2019 a můžete předpokládat cenu kolem 495 000 Kč

mvot1

mvot4

mvot10