Nemalá skupina zákazníků netrpělivě očekává supermotárda postaveného na základě dvouválcového motoru LC8c, který je v modelech Duke 790 a Adventure 790. A jak se zdá, brzy se dočkají.

Dvouválcová 990 SM se už nějaký ten pátek nevyrábí a 690 SMC má sice chuligánský charakter, na druhou stranu ji chybí větší cestovní potenciál. Na jedné straně máme naháče KTM Duke 790, na cestovní straně KTM 790 Adventure. SMC se chystá vstoupit přímo mezi ně. KTM 690 SMC má výkon 75 koní a 790 Adventure 95. Dvacet koní rozdílu je rozdíl třídy, bez ohledu na to, že 790 SMC by mohla být zhruba o 25 kilogramů těžší než 690.

7smc1

Prototypy 790 SMC se po světě projíždějí téměř přes rok. Vybaveny brzdami Brembo M50, laděným výfukem a nefinální kapotáží. Magazíny Bennetts a RideApart přinesly zachycený stroj ve finální konfiguraci s brzdami J.Juan (brandovanými KTM), finálním výfukem, avšak stále bez finálních bočních plastů. Dá se předpokládat, že tyto boční plasty půjdou z modelu 790 Adventure, stejně jako většina podsedlové části. Přední blatník pochází z modelu 690 SMC, řídítka z 790 Adventure a přední světla z Duke 790, stejně jako kola. Stupačky se zdají být výše než má Duke, nebo Adventure.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Dá se očekávat, že KTM 790 SMC bude veřejnosti představena v říjnu, nebo v listopadu, na některém z podzimních veletrhů, na kterých bude KTM potřebovat uvést nějaké novinky. Prodej by pak mohl začít na jaře 2020. Na druhou stranu, stroj je již v natolik pokročilé fázi vývoje, že kdyby KTM chtěla, do prodeje by ho klidně mohla pustit již po prázdninách.