O tom, že Royal Enfield vyjede s větším Himalayanem se spekuluje už od doby, kdy indický výrobce vyjel s dvouválcovými motory o objemu 650 kubíků.

Motor vyvinutý na anglické půdě šel po uvedení do Interceptoru 650 a Continentalu GT 650. Nyní, dva a půl roku po uvedení čím dál tím více sílí zprávy, že by se mohl ukázat i v novém Himalayanovi.

hoxr3

Stávající Himalayan má motor o obemu 411 kubíků, 41 mm přední vidlici, centrální monoshock a 200 mm zdvihy odpružení. 21" a 17" kola dávají vědět, že se s motocyklem počítá do lehkého terénu. Zajímavá kombinace old-school techniky a poměrně moderního vzhledu, se zachováním prvků klasiky oslovila nejednoho zájemce. Už ne tolik ovšem výkon jednoválcového motoru, jehož 24 koní při hmotnosti 200 kilogramů nedělá s motocyklem kdovíjaké zázraky.

Dvouválcový paralelní vzduchem chlazený dvouválec má výkon 47 koní, což je rozdíl ligy. Stejně tak by mohl být rozdíl ligy celého motocyklu, jak napovídá úvodní nákres konceptu ze studia SRK Design. Předně vidíme 18" zadní kolo, silnější přední tlumiče, sedlo s větším enduro potenciálem a motorka je celá jako taková masivnější. Mimoto, nový dvouválcový motor je (ačkoliv je vzduchem chlazený) poměrně moderní a splňuje přísné emisní normy.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Takovýto stroj by rozhodně našel veliké množství zájemců a my budeme jen doufat, že indický výrobce něco takového uvede na trh.