Triumph probouzí roky spící modelovou řadu Trident. Ve svém moderním pojetí je klasičtějším pojetím tříválcových Street Triplů, po vzoru Hondy a její řady Neo Sports, nebo Yamahy a její řady XSR.

Trident je zcela nová modelová řada, která nemá nic společného s Tridenty minulého tisíciletí. Až na ony tři válce. Trident šedesátých let byl zjevením mezi tehdy běžnými jedno a dvouválci. Trident měl válce rovnou tři a prodával se také jako BSA Rocket 3. Technologická nadvláda tehdejšího Tridentu byla natolik výrazná, že mezi roky 1970 a 1975 pravidelně vyhrával závod na Isle of Man. V roce 1990 dal Triumph vzniknou dalšímu Tridentu - naháči, který měl ve své době konkurovat japonským čtyřválcům.

Současný Trident je již tak druhou reinkarnací slavného jména. Aby příliš nekanibalizoval ve své vlastní stáji Street Triplům, obléká klasičtější kabátek s kulatým předním světlem a kulatou nádrží mezi koleny jezdce. Má tak konkurovat již zmíněné řadě Honda Neo Sports, Yamaze a její třídě XSR a nebo Suzuki a jejím klasičtějším derivátům SV650.

Motor pochází nepokrytě ze Street Triple 675. Uvnitř je ale 67 zcela nových komponent, včetně kliky, vaček, celé hlavy, nový systém vstřikování, airbox a ve výsledku objem válců 660 kubíků, které motoru dokáží dodat 81 koní při 10250 otáčkách a maximálně 64 Nm kroutícího momentu při 6250 otáčkách. S převodovkou je spojen asistovanou antihoppingovou spojkou. Jako volitelnou výbavu si může zákazník naporoučet obousměrný řadící quickshifter. Hmotnost plně natankovaného stroje je 189 kilogramů při kapacitě nádrže 14 litrů. Výška sedačky je 805 milimetrů.

Trident není a nemá být žádný high-tech stroj. Snaží se udržet nízkou cenu a tomu odpovídají i technické specifikace. Na straně motoru to jsou levnější komponenty, na straně podvozku jsou to nenastavitelné přední vidlice Showa SFF o průměru 41 mm. A k tomu odpovídající zadní monoshock, který umožňuje pouze nastavit předpětí pružiny.

Podobně jsou na tom brzdy, které zastupují dva axiálně ukotvené dvoupístkové třmeny Nissin, které se opírají do dvou 310 mm neplovoucích kotoučů. Zadní kolo je bržděno jednopístkovým třmenem Nissin, který brzdí 255 mm kotouč. Nějaké náklonové ABS a jakousi formu inerciálních měřících jednotek hledáte zbytečně. Trident obsahuje obyčejné dvoukanálové ABS, které je v podstatě povinnou homologační výbavou.

Ale elektroniky se nezříká. Plyn je typu ride-by-wire a motocykl nabízí možnost volby mezi jízdními režimy Road a Rain. Součástí je taktéž kontrola trakce, která je fixně nastavená a nedá se nijak moderovat. Všechny údaje motocyklu jsou znázorněny na jednoduchém kulatém a vkusném přístrojovém panelu, na plnobarevném TFT displeji, který po vzoru větších strojů taktéž dokáže spravovat nahrávání GoPro kamer. A umožňuje si skrze bluetooth připojit mobilní telefon, takže vidíte příchozí SMS zprávy a telefonní hovory. LCD displej taktéž umí znázorňovat navigační pokyny, které získává z aplikace v mobilním telefonu.

Triumph uvádí, že i díky servisnímu intervalu 10000 mil (předpokládáme že u nás bude předepsáno 16000 kilometrů) a díky velmi jednoduchému servisu motocyklu, bude nový Trident servisně velmi levný. Uvádí, že tři roční prohlídky, jedna výměna brzdových destiček, jedna výměna brzdových kapalin, výměna řetězové sady a výměna chladící kapaliny by měla zákazníka přijít celkem jen na 8,3 servisní hodiny. Což je podle Triumphu o třetinu méně, než má nejbližší nejlevnější konkurent ve své třídě.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Trident přijde na trh ve čtyřech barvách. Krystalicky bílé, Matově černá/matově šedá, Safírově černá a Stříbrno-červená varianta. K dostání by měl být u dealerů již v lednu 2021. Cena by měla být od 7195 liber, což by v našich podmínkách mohlo být kolem 210 tis. Kč