Ročník 2021 byl pro Hondu výjímečný. Její CRF 450 Rally se probojovala na první dvě místa na stupních vítězů. Pak to s ní šlo šupem dolů. Ročník 2022 byl o poznání skromnější a 2023 skončil dokonce s pouze bramborovou medailí. V Dakaru 2024 by se chtěla Honda vrátit na stupínky nejvyšší.

Honda chytla šanci za pačesy, když se Skyler Howes rozloučil s angažmá u Husqvarny a draftovala ho do svého týmu. Howes přitom v ročníku 2023 skončil na třetím místě, takže prokázal, že má vítězné ambice.

Stejně tak nestárnoucí legenda Pablo Quintanilla, který v roce 2021 také odešel od Husqvarny a v ročnících 2022 a 2023 tvrdě hájil pozici Hondy.

Dalším ze silných hráčů je Adrien van Beveren, který skončil vloni pátý. Do továrního týmu patří také Tosha Schareina, který dovezl vloni Hondu do cíle na třináctém místě a José Ignacio Cornejo, který skočil osmý a zvládnul vyhrát celou dvanáctou etapu.

A samozřejmě nesmí chybět Ricky Brabec, který skončil v roce 2023 ve vrtulníku a pro rok 2024 se chce vrátit v plné síle a obhájit své vítězství z roku 2020. K tomu má všem uvedeným jezdcům dopomoci zcela nový stroj Honda CRF 450 Rally, který si Honda otestovala na marocké rally. Tam ji Pablo Quintanilla dostal na stupně vítězů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nová Honda CRF 450 Rally je podle jezdců pocitově lehčí a lépe ovladatelná. Jestli to bude stačit na trojlístek KTM - Husqvarna - GasGas ukáže až druhá polovina Dakaru. Můžeme se těšit od 5. do 19. ledna 2024