Bosch je už po stovku let dodavatelem automobilového a motocyklového průmyslu. A aby inovace nestály, v motocyklovém odvětví není rok, aby nepřinesl něco nového.

Bosch dodává zejména elektronické a elektro-mechanické systémy. Není to již jen pouhé zapalování, jak tomu bylo před třiceti lety. Jeho nabídka je velmi široká. Mantrou posledních let je bezpečnost a stabilita motocyklů. Zkusme si jen zběžně vyjmenovat co nám Bosch již dnes nabízí:

  • ABS systémy
  • Systémy kontroly a řízení trakce
  • Elektronický stabilizační sytém MSC
  • Systém kontroly a řízení zdvihání zadního kola při intenzivním brždění
  • Kontrolu a řízení zdvihání předního kola při prudké akceleraci
  • Systém řízení rozjezdu do kopce
  • Systém tempomatu
  • Airbagy pro motocykly (Honda)
  • Airbagové vesty (Dainese)
  • Systémy adaptivního tempomatu (podzim 2018)
  • Systémy varování slepého úhlu (podzim 2018)
  • V2V communication - vzájemná komunikace motocyklů

Uvedené bezpečnostní systémy jsou většinou prevencí, aby nedošlo k podkluzu nebo prokluzu kola. Nově vyvíjený systém využívá již dříve vyvinutých elektronických systémů, kdy třeba stabilizační systém MSC je řízen citlivým pětiosým elektronickým akcelerometrem, který zaznamenává pohyby stroje a pomocí softwarových algoritmů odhaduje co se s motocyklem děje. Následně na vzniklou situaci reaguje. V případě tryskového stabilizačního systému akcelerometr odhadne podkluz kola při náklonu a aktivuje plynový systém podobný systémům v airbagu. Plyn vytvořený v plynovém vyvíječí intenzivně expanduje a skrze trysku umístěnou mezi kolem a motorem přitlačí motocykl k vozovce. Zvýšený přítlak na pneumatiky způsobí, že začne opět fungovat grip a pneumatika se ze skluzu opět chytí asfaltu.

Tento systém je ve vývoji a dá se předpokládat že jeho doladění ještě nějaký čas potrvá. Na druhou stranu, Bosch již má všechny komponenty k dispozici a na jejich existenci postavil tento prototyp, jež by mohl mít pro mnoho záklazníků smysl. A i přesto že to je jen prototyp, jeho implementace, jak je vidět, by nemusela být nijak zvlášť obtížná.