Thajská firma TYGA Performance se rozhodla předělat závodní Hondu RS 250 R na street - legal stroj. A získala k němu i homologaci.

Nabízí se otázka, proč to dělat. Odpověď TYGA byla, "Proč ne?" A tak všechny nevíc nejchytřejší hlavy z celého Thajska a všechny úplně nejvíc šikový ruce se daly dohromady, aby společně vytvořili ultimátní stroj s dobovou technikou, s moderním kabátkem. U staveb se začíná tím, že se toho co nejvíce odstraní. Ale závodní GP motorka nemá nic zbytečného navíc a pro homologaci na silnici se šlo cestou opačnou - přidat toho co nejméně.

 
A výsledek stojí za to. Motorka s názvem Tyga Street NX5 RS250R s objemem motoru 250 ccm má dva válce do V s úhlem rozevření 90°. Podobný motor se dával do civilních Hond NSR250, kde měl výkon 57 koní. Tento motor dává 80 koní, což se pro motorku o hmotnosti 98 kilo dábelská dávka. TYGA uveřejnila promo video, kde zejména znalci ocení vybraný jízdní GP styl pilota :-)


Dárce orgánů pro tento stroj byla závodní Honda, která měla těžký život. Série crashů ji připravila o většinu plastů, poškodila tlumiče i okolní periférie a stroj byl na jisté cestě na šrotiště. Záchrana ji dala kompletně nový kabát a nezůstalo pouze u kapot. Nové jsou přední tlumiče Showa BFF, které jsou ukotvené do zcela nových CNC obráběných brýlí. Nový je i zadní tlumič od Öhlinse. Ráfky jsou ukované z hliníku a jakkoliv jsou kvůli provozu na silnici pevnější, jsou stejně těžké jako vážily dobové závodní HRC ráfky. Motorka dostala inovovaný airbox s větším filtrem, protože na silnicích bývá více prachu než na závodním okruhu.


Kola brzdí Brembo, přičemž vpředu září dva třmeny Brembo GP4-RR, které pohání nic horšího než brzdová pumpa Brembo 19RCS. Stroj dostal karbonové kapoty, LED světla, blinkry i zrcátka. Aby elektrický systém fungoval spolehlivě, byla instalována taktéž Li-Ion baterie. A aby se celý stroj dostal pod 100 kilo, nezískal elektrický startér. Musí se nastartovat manuálně (nožní silou), což vidíte na následujícím videu.

 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY