Husqvarna se v koncernu KTM profiluje coby průkopník moderních řešení. Vedle elektrického skůtru Vektorr ukazuje i elektrifikový Vitpilen pod názvem E-Pilen.
Husqvarna by měla být v portfoliu Pierer Mobility první značkou, která bude nabízet silniční elektrické motocykly. Prvně Husqvarna ukázala koncept E-Pilen, což je motocykl postavený na základě designu benzínového Svartpilena.
Ovšem nečekejme od tohoto motocykl kdovíjaké zázraky. Koncept je vybaven 8 kW motorem, poháněným bateriemi, které by měly dát dojezd 100 kilometrů. Mělo by se tak jednat spíše o městské přibližovadlo.
Bateriový pohon staví na základech, které si určilo konsorcium KTM-Piaggio-Yamaha-Honda a baterie by měly být výměnné. Takže namísto zdlouhavého nabíjení baterie by mělo stačit náhradní baterii v řádu několika vteřin vyměnit. E-Pilen by se podle posledních zpráv mohl objevit na trhu na jaře 2023.
Druhým konceptem městského přibližovadla je elektrický skůtr Vektorr. Ten je postaven již zcela od základu a jakožto městské přibližovadlo. Na jeho konstrukci a výrobě pracuje Pierer Mobility s indickým partnerem Bajaj. 48-voltový motor poskytuje maximální výkon 4 kW.
Baterie by měly dát skůtru dojezd 95 kilometrů, při maximální rychlosti 45 km/h a měly by být také součástí výše uvedeného systému bateriového konsorcia.
Skůtr je postaven na základě již existujícího elektrického skůtru Bajaj Cheetah a tak jeho případná výroba není tolik vzdálená přítomnosti, než je tomu u E-Pilena. Jeho příchod se očekává v roce 2022. Husqvarna si samozřejmě Cheetah předesignovala do svého vlastního kabátku, aby stroj zapadl do designové linie značky. Výroba Vektorra se předpokládá v Indii, právě u partnera Bajaj.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Piere Mobility předpokládá, že do deseti let bude 50% produkce skůtrů současného objemu od 50 do 125 ccm nahrazen elektrickými stroji.