Z Indických kruhů se ozvalo, že KTM, jakožto poskytovatel techniky motocyklům Husqvarna, plánuje uvést Norden i v menších alternativách.

U KTM moc dobře ví, jak veliký je trh cestovních endur. Však tento segment stojí za čtyřiceti procenty prodejů rakouské značky. Za pár let, kdy je Husqvarna pod oranžovými křídly se prokázalo, že obliba značky nejen že neutuchá, ale spíše naopak. A tak mateřský koncern kuje železo, dokud je horké.

Z indických dálav se ozvaly hlasy, že bude Norden i v nižších objemových kategoriích. Předně s připravovanou dvouválcovou pětistovkou (501) a jednoválcovou 390-kou (model 401). A zřejmě i s jednoválcovým motorem 693 ccm, tedy model Norden 701. Server ADVpulse přispěchal s vizualizací, jak by mohl Norden 501 vypadat- viz obrázek výše. Design je spíše přáním ve stylu letité Africy Twin, ale nemusí být daleko od reality.

Hlasy o budoucích novinkách nebyly jen tak do větru. Dostaly se na veřejnost na základě dokumentů, které prezentovala Pierer Mobility Group, sesterská společnost KTM. V nich se hovoří o seznamu motocyklů, které budou sdílet vyvíjený dvouválcový motor 490 ccm, který se zanedlouho objeví v modelech KTM Duke 490 a Adventure 490.

Současně byl zmíněn aktualizovaný seznam strojů s motorem 390 ccm a speciálně pro asijské trhy i s jednoválcovou dvěstěpadesátkou. Internetové zdroje sázejí i na jednoválcový model Norden 701, který by mohl stavět na šasi stávající Husqvarny 701 Enduro. Tento motocykl je častým terčem úpravců dodávajících rally a cestovní doplňky, umožňující s tímto motocyklem zdolávat obtížnější adventure cesty. Mezi ně by se mohla včlenit samotná Husqvarna s továrně připraveným cestovním endurem Norden 701.

Husqvarna 701 - rally speciál v podání Rade Garage

Nabízí se otázka, zda-li nebude Norden příliš konkurovat sesterské KTM. Husqvarna by měla být postavena na vyšších podvozcích, podobně jako tomu je třeba u sesterských KTM 690 versus Husqvarna 701, kde je podvozek o 25 mm vyšší ve prospěch Husqvarny. Norden 901 byl postaven na high-endovém podvozku WP Xplor Pro, který je vedle kvalitnějšího tlumení o 30 mm vyšší, než podvozek konkurenční KTM 790 Adventure R. Dá se tedy očekávat, že varianty Nordenu budou více enduro orientovány, než jsou modely KTM.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Norden 901 můžeme očekávat na jaře 2021, přičemž jeho výroba již byla potvrzena. Objemově nižší varianty budou následovat zanedlouho.