Na začátku června se podařilo vyfotit prototyp BMW R 1300 GS při testování na polygonu v Hechlingenu. Nyní se začínají objevovat zprávy, že 1300 kubíků by nemusela být jediná motorizace. BMW by mohlo vyjet i s variantou o objemu 1400 ccm.

Již v níže uvedeném článku byl stroj technicky popsán a byly vyjmenovány některé zásadní změny. Tou zásadní je, že motor by již měl být kompletně vodou chlazený. Důvodem je nadcházející emisní norma Euro 5+, kterou nám nutí bruselský diktát a které se musí výrobci chtě-nechtě podřídit.

Zachycený prototyp je vybaven zcela odlišným designem, než má stávající produkční řada. Dle našeho názoru jde ovšem o jakousi-jakoukoliv kapotáž, která nemá s budoucím vzhledem stroje pranic společného. Mnozí čtenáři ze zachycených fotek dělají ukvapené závěry a my radíme - počkejte si a uvidíte že nové GS bude zase šmrncovní stroj. Ale vraťme se k nadpisu článku. A také k fantazii, která se odráží v úvodním nákresu. Italský magazín InSella a německý Das Motorrad spekulují, že výrazná kamufláž rámu by mohla značit, že nové GS přijde se zcela novým hliníkovým rámem, který by měl snést vyšší zátěž motoru 1400 ccm.

mgoff3

Motor 1400 ccm by přitom neměl být standardem, ale měla by být jím vybavena verze Adventure. Současně se prý nevylučuje, že verze Adventure bude vybavena 21-palcovým předním kolem.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Tyto zvěsti jsou ovšem pouze jen zvěsti. Podle nás se nic s motorem o objemu 1400 ccm neobjeví. Je možné, že BMW takto bude jen označovat nějakou verzi se zvýšeným výkonem, stejně jako to dělá u svých automobilů. U nich se můžeme setkat s modely 316, 318 a 320. Dříve 16, 18 a 20 vyjadřovalo objem motoru.

Dnes mají tyto auta motor 1,6 litru a rozdílné výkony a označení. Stejně tak 21-palcové přední kolo. Přání je zde otcem myšlenky a takováto kola by si pár lidí na světě přálo. Přání se ale nesetkává s ekonomickou přínosností takovéto varianty.