Mv Agusta spolu se svým čínským partnerem QJ postavila nový adventure bajk, ideálního na dlouhé cesty v terénu.

Na to, že jeho zevnějšek působí mohutně, ho pohání pouze 554-kubikový vodou chlazený čtyřtaktní paralelní dvouválec.

Motor dosahuje výkonu až 35 kW při 7500 otáčkách za minutu, což dělá motorku dostupnou i pro držitele řidičského průkazu A2. Točivý moment činí 51 Nm při 5500 otáčkách za minutu. 

mv554

Dále má motorka antihoppingovou spojku a převodovku s šesti rychlostními stupni.

mv551

Bez benzínu váží 220 kg, výšku sedla má 860 mm a nádrž pojme neuvěřitelných 20 litrů paliva.

mv555

V přední části je motorka vybavena obrácenými nastavitelnými vidlemi značky KYB o průměru 43 mm. Přední kolo je veliké 19 palců. Kotouče o průměru 320 mm jsou vybaveny čtyřpístkovými radiálními třmeny Brembo M4-32.

mv556

Také v zadní části je nastavitelný tlumič, značky KYB. Zadní kolo je veliké 17 palců. Zadní kolo je bržděno taktéž brzdovým třmenem značky Brembo.

Trubkový rám je vyroben z vysokopevnostní oceli.

mv552

Palubka je vybavena TFT displejem s bluetooth připojením k telefonu a GPS. Můžeme si nainstalovat aplikaci MV Ride, kde si můžeme nastavit námi vyhovující navigační systém.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

mv557

Motorka plně splňuje emisní požadavky normy Euro 5.

Na první pohled se nelze ubránit dojmu, že nová MV Agusta 5.5 jaksi postrádá takovou tu italskou eleganci a typické zpracování MV Agusta. Dostáváme se totiž na začátek článku, kde je psáno, že byl motocykl připraven ve spolupráci s čísnkým partnerem (majitelem MV Agusty) společností QJ Moto. MVA Lucky Explorer 5.5 je totiž do značné míry přeznačený motocykl QJ SRT 550. MV Agusta má jinou masku, design přední části a veliká většina motocyklu zůstala nezměněna. Pro evropského spotřebitele je tedy motocykl velikou neznámou a na jeho vlastnosti si budeme muset počkat, až podle dlouhodobějších zkušeností majitelů.