Cenovka 100 tisíc čínských yuanů reprezentuje zhruba 13900 €, což je zhruba ...mnoho misek rýže, které by musel obětovat koupěchtivý zákazník největšího čínského cesťáku. Cena je ovšem stále o mnoho desítek procent nižší, než je tomu zvykem o evropské konkurence. První kusy se již objevily u dealerů, i když prozatím jen v Číně.

Model reprezentuje evropskou techniku v čínské provenienci, protože 1250TR-G je dle slov výrobce postaven v "evropské kvalitě". Motor o objemu kolem 1250 kubíků by měl podávat výkon 140 koní při 8500 otáčkách a nejvyšší točivý moment 120 Nm při 7000 otáčkách. Otázka zní, zda-li se jedná o motor KTM LC8, na který si CFMOTO koupila licenci, nebo se jedná o motor z KTM (1290?). Šuškanda říká, že tento motor si nechá CFMOTO do jiného stroje a tento nový cesťák je vybaven motorem KTM V-twin 1279 ccm, který aktuálně montuje KTM do svých vlastních řad motocyklů.

Ocelový rám stojí na podvozku značky Marzocchi, což je docela s podivem, že nikoliv na podvozku WP, který spadá pod křídla KTM. Je vidět, že CFMOTO si v rámci společného byznysu dokáže udržet vysokou míru samostatnosti. Brzdy dodalo Brembo, kdy můžeme vpředu vidět čtyřpístkové třmeny Brembo M50.

 

140 koní výkonu by mělo udělit stroji maximální rychlost kolem 240 km/h, což je rychlost dostatečná, aby byla... dostatečná. Jízdě pomohou čtyři jízdní režimy a kompletní kolekce elektroniky, jakou bychom mohli od moderní vlajkové lodi očekávat. Nejviditelnější je 12,3-palcový barevný displej (není to už televize?), který by měl mít v sobě zabudovanou navigaci. Na straně asistentů je to samozřejmě několikastupňová kontrola trakce, již zmíněné jízdní režimy, náklonový systém ABS, asistent rozjezdu do kopce, tempomat a měření tlaku v pneumatikách. Motocykl umožňuje spárovat mobilní telefon skrze bluetooth.

Stranou nestojí ani rozumné ergonomické vlastnosti. Uvolněný posaz na stroji doplňují příjemné doplňky, jako jsou vyhřívané rukojeti, vyhřívané obě sedačky, elektricky nastavitelné plexi, bezklíčkové startování, bezklíčkové otevírání kufrů, přičemž každý z nich má objem 43 litrů. Komplex doplňuje značkový audiosystém JBL.

 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Otázka zní, zda-li se budou tyto stroje dovážet do Evropy. Tedy, není to otázka jestli, ale spíše kdy. Od českého zastoupení CFMOTO prozatím zaznívají jen opatrné zprávy, že s tím prozatím nepočítají.