Před několika dny jsme anoncovali, že Buell pracuje na dvou motocyklech, kterými chce rozšířit prozatím své velmi ouzké prodejní portfolio. A je to tu.

Na akci Daytona Bike Week 2022 představil hned dva motocykly, které by měly jít do sériové výroby. Jakkoliv tedy slova "sériová výroba" jsou u Buellu hodně odvážná, jelikož tento malovýrobce produkuje díky nepříliš vysokému zájmu pouze kusovou výrobu.

bsta1

Předně je to motocykl Buell Super Touring 1190, jehož digitální podoba se povaluje na stránkách Buellu už přes rok. A světe div se, on je i produkční model téměř stejný. Designem zejména přední části si nic nezadá s protagonisty série Transformers, trošku střiženými kostičkou Lega.

bsta3  

Jak je vidno, Super Touring 1190 nehraje na notu cestovních endur, ale drží se zavedeného schématu, se kterým přišel s dnes již neprodávaným modelem Ulysses. 17palcová kola napovídají, že se jedná o čistě silniční motocykl, který je očividně koncipován pro zájemce nepříliš vysokého vzrůstu. Motocykl je postaven na základě rámu (a kyvné vidlice) supersportovního modelu Hammerhead a celé platformy Buellvana. Ta dostala do vínku cestovnější a vyšší podvozek a zejména rozdílnou jízdní ergonomii. Nelze si nevšimnou velmi vysokých řídítek, dlouhého sedla a výrazně dopředu posunutých stupaček. Nesmí chybět typický veliký brzdový kotouč na předním kole a šestipístkový brzdový třmen.

bsta4

Stranou by neměl zůstat ani spolujezdec, kterému by měl Buell nabídnout rozměrnou sedačku. Na druhou stranu, jako tomu bylo u Ulysses, motocykl je velice krátký a tudíž je obtížné instalovat třetí kufr coby opěrku. U Ulysses to Buell kompenzoval nabídkou sklopné opěrky spolujezdce, což se možná u Super Touringu bude opakovat. Při shlédnutí proporcí je zřejmé, že Super Touring bude ovšem po většinu času provozován pouze s řidičem a zájemci jízdy v páru se spíše poohlédnou po nějakých větších strojích. Jakkoliv výkon by chybět neměl, protože Buell deklaruje 185 koní.

Design motocyklu působí poněkud rozpačitě. Přední světla jsou umístěna v jakési krabici od bot, nad nimi je rozměrný plexištít o velikosti výlohy z obchoďáku, který nepochybně bude mít "skvělé" aerodynamické vlastnosti. Taktéž boční plasty (zřejmé karbonové kapotáže) jsou na stroj poněkud uměle naroubovány, bez designové linky se zbytkem stroje. Dá se očekávat, že Super Touring díru do světa neudělá. Ba ani tu dírku. Nelze si nevzpomenout, že Buell za celé ty dlouhé roky stál na okraji zájmu, jakkoliv se jedná o technicky velmi zajímavé motocykly. A v novém modelu nepřináší nic nového, co by mělo náladu veřejnosti změnit. Cena Super Touringu 1190 by měla být kolem 22000 dolarů a do prodeje by měl přijít v roce 2023.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Jako druhý stroj předvedl Buell ostré 175-koňové enduro, coby Baja Dune Racer. Neunikne fakt, že stroj je velmi dlouhý, což je v případě dálkových rychlostních soutěží v písku žádoucí. Z vlastní zkušenosti můžu říci, že 175 koní výkonu je do pouštního písku "tak akorát". Baja Dune Racer je postaven na základě závodního speciálu Buell 1190 HCR, tedy stroje, který v roce 2020 vyhrál americký AMA National Hill Climb Championship. Tento závodní stroj lze u Buellu již nyní koupit a Baja Dune Racer s jiným podvozkem a geometrií bude druhým počinem v nabídce terénních motocyklů Buell. Očekávat ho můžeme v roce 2023 za cenu kolem 20 tis dolarů.

Oba stroje přijdou do prodeje v roce 2023. Již nyní se je ovšem můžete za poplatek 25 dolarů zarezervovat na rezervačních stránkách Buellu