Zacíleno na nižší cenu, dodá menší výkon, avšak ponechá si vyváženou kolekci kvalitních komponent.
V červnu bychom se mohli dočkat návratu KTM Duke 790. Ten se začal prodávat v roce 2017 a KTM ho prodala téměř 30 tisíc kusů. Později, s nástupem přísnější normy Euro5 přišla KTM s inovovanou a větší verzí motoru LC8c, který díky většímu objemu válců přidal i nějaký ten výkon navíc.
KTM chce trochu diverzifikovat své portfolio a Duke 790 by se měl vrátit do prodeje po boku aktuálního modelu Duke 890. Motor 790 prošel modernizací a aktuálně také splňuje normu Euro5, byť s nižším výkonem, který by měl být na úrovni 94 koní (70kW). Současný Duke 890 poskytuje maximální výkon 115 koní a Duke 890 R celých 119.
KTM Duke 790 by se tak měl s výkonem 94 koní stát levnější alternativou dražším bratříčkům a měl by se stát jakýmsi mostem mezi "malým" Duke 390 a větším Duke 890. Měl by si ovšem zachovat původní úroveň hardwarové výbavy, tedy například podvozek WP APEX a brzdy J.Juan.
Co se elektroniky týče, Duke 790 by měl získat inovovaný TFT displej a zbytek by měl zůstat na původní a ruku na srdce, dostatečné úrovni:
- kontrola trakce
- náklonové ABS
- Supermoto ABS
- 3 jízdní režimy - Street, Sport, Rain + závodní režim Track
- Řadící Quickshifter+
- Řízení úrovně brždění motorem MSR
- tempomat
- možnost připojení mobilního telefonu a aplikace KTM My Ride
Je více než možné, že motor nového Duke 790 bude z provenience společného podniku KTM a čínské CFMOTO. Napovídá stejný výkon, jako má nově uvedený motocykl CFMOTO MT800, který v sobě má 94-koňový motor KTM o objemu 799 ccm splňující emisní normu Euro5. A možná že toho bude na novém Duke 790 čínského mnohem více...
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
KTM by tak mohla cílit na výrazně nižší cenu než stojí aktuální Duke 890. Vrabčáci štěbetají, že by to mohlo být až o 40 tis. Kč méně.