Zacíleno na nižší cenu, dodá menší výkon, avšak ponechá si vyváženou kolekci kvalitních komponent.

V červnu bychom se mohli dočkat návratu KTM Duke 790. Ten se začal prodávat v roce 2017 a KTM ho prodala téměř 30 tisíc kusů. Později, s nástupem přísnější normy Euro5 přišla KTM s inovovanou a větší verzí motoru LC8c, který díky většímu objemu válců přidal i nějaký ten výkon navíc.

kdu71

KTM chce trochu diverzifikovat své portfolio a Duke 790 by se měl vrátit do prodeje po boku aktuálního modelu Duke 890. Motor 790 prošel modernizací a aktuálně také splňuje normu Euro5, byť s nižším výkonem, který by měl být na úrovni 94 koní (70kW). Současný Duke 890 poskytuje maximální výkon 115 koní a Duke 890 R celých 119.

kdu72

KTM Duke 790 by se tak měl s výkonem 94 koní stát levnější alternativou dražším bratříčkům a měl by se stát jakýmsi mostem mezi "malým" Duke 390 a větším Duke 890. Měl by si ovšem zachovat původní úroveň hardwarové výbavy, tedy například podvozek WP APEX a brzdy J.Juan.

kdu73

Co se elektroniky týče, Duke 790 by měl získat inovovaný TFT displej a zbytek by měl zůstat na původní a ruku na srdce, dostatečné úrovni:

  • kontrola trakce
  • náklonové ABS
  • Supermoto ABS
  • 3 jízdní režimy - Street, Sport, Rain + závodní režim Track
  • Řadící Quickshifter+
  • Řízení úrovně brždění motorem MSR
  • tempomat
  • možnost připojení mobilního telefonu a aplikace KTM My Ride

Je více než možné, že motor nového Duke 790 bude z provenience společného podniku KTM a čínské CFMOTO. Napovídá stejný výkon, jako má nově uvedený motocykl CFMOTO MT800, který v sobě má 94-koňový motor KTM o objemu 799 ccm splňující emisní normu Euro5. A možná že toho bude na novém Duke 790 čínského mnohem více...

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

KTM by tak mohla cílit na výrazně nižší cenu než stojí aktuální Duke 890. Vrabčáci štěbetají, že by to mohlo být až o 40 tis. Kč méně.