Po téměř půlročním intenzivním testování odhalí Triumph svůj dlouho připravovaný a svůj první elektrický motocykl TE-1 a zejména jeho technické specifikace.

Elektrické motorky jsou řidiči všeobecně odmítané a 99% jich tvrdí, že pokud bude na výběr, vezmou si benzínovou. Toho jsou si výrobci vědomi a své potfolio opírají veskrze o benzínové stroje. Jenže... na vrtkavém trhu, na kterém nepůsobí zejména poptávka a nabídka, nýbrž modré úřednictvo v Bruselu může být každým dnem jinak. Nakrásně se může stát, že "bude schválen" nějaký na hlavu postavený zákon, který nařizuje výrobcům nemožné a ti budou nuceni přezbrojit na elektrifikované stroje. Což je běh na roky dlouhou trať a svět přeje připraveným.

etri2

Proto Triumph už od počátku roku 2019 začal vyvíjet svůj model TE-1, jehož životní cyklus rozvrhl do několika fází:

  1. Nalézt klíčové dodavatele know-how v rámci britského vývoje a výzkumu a materiálů v rámci průmyslu
  2. Vývoj pohonu, napájení a elektroniky
  3. Stavba funčního jízdního prototypu, který by se blížil finálnímu produktu
  4. Jízdní zkoušky

Aktuální situace se vyvinula tak, že Triumph již je na konci fáze 4 a 12. červa odhalí technické specifikace stroje, tedy zejména výkon a dojezd na jedno nabití.

etri1

Do vývoje se zapojil sám Triumph, který navrhl rám, podsedlový rám, kokpit, kapotáže a kola. Dále převodovku, rozvodovku a finálním převodem pomocí řemenu. Rám byl osazen předním odpružením Öhlins, nově vyvinutým zadním odpružením Öhlins, radiálními brzdami Brembo M4 a celé je to řízeno softwarem z laboratoří Triumphu.

Do vývoje baterií vstoupil Williams Advanced Engineering (v zásadě stejná firma, která provozuje monoposty Formule 1 Williams), která vyvinula komplexní bateriový pack s DC-DC převaděčem, s integrovaným nezávislým chlazením, nabíjecím systémem a s karbonovým zakrytím.

Pohon dostala na starosti společnost Integral Powertrain, která vyvinula motor s integrovaným měničem a s vlastním chlazením kapalinou.

A nakonec WMG - University of Warwick, která na základě dodaných podkladů provedla veškeré simulace provozu, chováí, vlastností a všeho, co je pro bezproblémový provoz potřeba.

etri5

Triumph aktuálně vyhlašuje, že se posouvá do fáze 4, prototyp je hotov a začínají intenzivní jízdní testy strojů. Testování by mělo probíhat po dobu šesti měsíců. Teprve potom bude stroj dovybaven finálním designem. Aktuální prototyp totiž do značné míry využívá již vyráběných komponent a je zřejmé, že třeba přední světla budou ve finále zcela jiná. Na prototypu je zřejmé, že spousta panelů jsou výtisky z 3D tiskárny. A rám, že je složen a posvařován z velikého množství subkomponent. Do finále bude tedy nutné nechat vyrobit formy pro lisování kapot z plastů a také vyvinout rám, u kterého nebude nutný tak vysoký podíl práce, pokud Triumph bude chtít na stroji neprodělávat. Nicméně, britský výrobce na to má ještě dost času...

 etri3

 
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Jak bude výkonný motor, jaký bude mít točivý moment a jak dlouho vydrží TE-1 jet na jedno nabití jsou velmi důležité údaje. Současně je důležité, zda-li motocykl disponuje rychlonabíjením a jaká je životnost baterie - kolik zvládne nabíjecích cyklů. Vyčkejme si pár dní a již brzy se dozvíme.