Současných 215 koní není úplně málo, aby se Fireblade mohla porovnávat se zbytkem světa. Přeci jen, Ducati Panigale V4 S, Yamaha R1M a třeba Kawasaki ZX-10RR Hondě nijak zvlášť neujíždějí. Což ovšem neznamená, že Honda nechce otevřít další kapitolu.

Honda v seriálu WSBK dlouho nevyhrála jediný závod. Konkrétně, za posledních 10 let byla Honda v seriálu WSBK pouze 5x na nejvyšším stupínku a to naposledy v půlce roku 2016. Od té doby má suché sezóny, což také vedlo i ke stažení továrního týmu HRC ze seriálu, ve kterém značku nyní zastupuje pouze zákaznický tým MIE Racing. Podobně tomu je v MotoGP, kdy v roce 2020 skončila nadvláda Hondy a značka se zlatým křídlem je ráda, když vůbec dojede do cíle.

Pro Hondu, jakožto největšího světového výrobce motocyklů to není dobrou vizitkou a proto hodlá japonská značka zabrat ve vývoji, což by se mělo i ukázat na příštím Tokyo Motor Show v říjnu roku 2023, kde by chtěla ukázat zcela nový model Fireblade. Do jeho motoru by chtěla dostat aktuálně nejlepší technologie.

 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Z něho není jisté prozatím vůbec nic. Šeptanda hovoří o tom, že by měl mít motocykl od základu nový motor, který by měl potenciál až 240 koní. Je samozřejmě možné, že od začátku se nebude snažit Honda plýtvat svými silami a představí motor o výkonu dejme tomu 225 koní, čímž se dostane na světovou špičku nepřeplňovaných litrů. A každý rok v inovovaném modelu přidá dalších 5 koníků. No, necháme se překvapit.