KTM nechce stát opodál a konkurence ji nutí k neustálému a nutno říci že překotnému vývoji pohonných jednotek. Bestsellerem je její řada Adventure 890, která by na počátku roku 2024 mohla být obohacena zcela novým motorem.

Motor LC8c (Liquid Cooling 8 valve compact) by se nám tak mohl dostat na svět již ve své čtvrté variantě, pokud tedy vezmeme v úvahu modelovou řadu 790, poté 890 a také čínskou verzi montovanou do nového Duke 790 a Adventure 790. Nový 990-kubíkový motor není pouhou inovací, která by mohla zahrnovat pouze vyšší zdvih a průměr pístů. Jedná se o zcela nový motor, jehož jediným společným prvkem jsou shodné kotevní body.

Tyto shodné kotevní body značí, že by se měl motor objevit ve stávající (v budoucnu jistě inovované) řadě KTM Adventure a Duke v rozměrech, které mají nynější modely 890 Adventure a Duke 890. Na přiložených obrázcích máme vedle sebe vždy nový motor 990 (nalevo) a stávající motor 890 (napravo). A je zřejmé, že nezůstal na kameni kámen. Nový motor bude mít nové zcela všechno, včetně drobnějšího olejového managementu.

Olejový management je pod motorem užší, aby bylo nabídnuto více místa pro uložení (v budoucnu zřejmě rozměrnějšího) katalyzátoru a výfukových svodů. Okénko kontroly oleje bude tedy značně relokováno směrem nahoru a nově bude součástí krytu spojky. Větší je i pasivní olejový chladič.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nový motor 990 by mohl v roce 2024 začít pohánět model Duke 990, po kterém by následoval model 990 Adventure. Změn na motoru je tolik, že je jisté, že nový motor přinese značný nárůst výkonu. Současný motor 890 má ve své nejvyšší specifikaci výkon až 122 koní. Nový 990-kový motor by mohl dosahovat 135-140 koní.