Na začátku listopadu loňského roku prosákly fotografie nového středně velikého cestovního endura Voge, aby se jeho specifikace objevily na veletrhu EICMA. Nyní víme i dostupnost.

Na veletrhu EICMA bylo Voge 900DS pouze coby prototyp. Zkušené oko redaktorovo ovšem dokáže rozeznat, nakolik je tento prototyp blízko realitě. A podle našeho názoru, tento prototyp byl již upečen a nyní už jen čeká na to aby náležitě vychladl a mohl být vpuštěn do sériové výroby.

900DS se tak stane největším motocyklem značky, s dvouválcem o objemu 895 ccm a s výkonem téměř 97 koní bude taktéž jednou z nevýkonnějších motorek čínské produkce. Voge tímto strojem avizuje záměr vstoupit do prémiové kategorie cestovních endur a postavit ho proti BMW F850 GS, Triumphu Tiger 900, Moto Guzzi V85TT, či Ducati Multistradě 950. A samozřejmě konkurenci z mateřské země ve formě CFMOTO 800MT.

K tomu je připraveno nabídnout technologickou výbavu, komfort jízdy a vysokou úroveň bezpečnosti vycházející jednak z kvalitní hardwarové výbavy, ale také propracovaného elektronického balíčku funkcí. Klíčovým prvkem motocyklu je dvouválcový řadový motor o objemu 895 kubíků, plně nastavitelný podvozek s dlouhými dráhami odpružení a přední kolo o průměru 21 palců pro snadnou instalaci endurových pneumatik. Dostatečný dojezd by měl zajistit úsporný motor společně s 20-litrovou nádrží.

Řidič bude dostatečně chráněn rozměrným plexisklem, které je elektricky výškově nastavitelné v rozsahu 60 milimetrů, kryty rukou na řídítkách a také dvojitým předním blatníkem s typickým "cendurovým" zobákem. Nadstandardní výbavou by mělo být vyhřívání rukou a vyhřívání sedačky jak jezdce, tak spolujezdce. Sedačka jezdce bude mít přitom výšku 825 milimetrů. Pro vyšší stabilitu jízdy bude motocykl standardně vybaven pasivním tlumičem řízení značky Fast Ace. Stejná značka by měla dodávat i kompletní podvozek. Motor je zasazen do ocelového rámu s přišroubovaným podsedlovým rámem. Zadní kolo je ukotveno na asymetrické hliníkové kyvné vidlici a má průměr 17 palců.

Motor si vyrábí Voge (alias Loncin, coby majitel značky Voge) sám a jedná se o motor, který je sériově dodáván do motocyklů BMW F900 R a F900 XR. Pro značku Voge ovšem dodává o cca 2 koně nižší výkon (97 koní) a podobně o 2 Nm (91 Nm) nižší točivý moment. Výkon motoru bude moderován vypínatelnou kontrolou trakce, brzdy zase vypínatelným náklonovým ABS s možností Off-Road módu. Prozatím nevíme finální specifikace jízdních režimů, které by měly být tři. Či zdali bude kontrola trakce adaptivní v závislosti na náklonu motocyklu. Šestistupňová převodovka bude řazená skrze příplatkově dodávaný quickshifter a spojka bude asistovaná, pro snadné mačkání spojkové páčky. A taktéž antihoppingová.

Všechna světla budou LED a před řidičem bude TFT barevný display komunikující s mobilním telefonem a umožňující textové, telefonní a navigační funkce. K motocyklu bude možné si přikoupit v příplatkové výbavě vyhřívání rukou a sedaček posádky, řadící quickshifter, enduro šusplech pod motor, centrální stojan, padací ochranné rámy a také set cestovních hliníkových kufrů. Mlhová LED světla by měla být sériovým prvkem.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Voge 900DS si na první pohled nebere designové servítky a z mnoha úhlů si bere to, co považuje za atraktivní prvky svých konkurentů. Proto v něm můžeme spatřit některé designové prvky BMW, Triumphu a nebo také Yamahy Ténéré 700. My se ho budeme moct dočkat zhruba v listopadu 2023 za cenu začínající kolem 250 tis. Kč