Čínskému CFMOTO není nic málo. Respektive, značka se dívá hodně dopředu a je si jistá svou budoucností. Proto již dnes pracuje na mnoha projektech z nichž jedním z nich je superbike s véčkovým čtyřválcem.

Mnoho českých zákazníků má za to, že největší motocykl CFMOTO je osmistovka v cestovním enduru 800MT. Na dálném východě se můžeme setkat i s V-Twinem o objemu 1250 kubíků a v budoucnu to bude i V4 litr s výkonem přes 200 koní.

Při zběžném pohledu na některé parametry motoru je zřetelně cítit, odkud vítr fouká. V4 s úhlem rozevření válců 75° nese některé konstrukční similarity s motorem KTM RC16. Na druhou stranu, při detailním pohledu na vyobrazení motoru CFMOTO je tento motor značně vizuálně odlišný od agregátu KTM.

CFMOTO ve svém užitném vzoru hovoří o tom, že nový motor V4 by měl poskytovat výkon 204 koní, což ho jasně směřuje těsně pod špičku současné konkurenční produkce. Nový motor V4 bychom mohli v produkci očekávat někdy kolem roku 2025. CFMOTO se snaží růst přirozenou cestou. Do Evropy prorazilo 650-tkami, následně přišli s osmistovkou, která jim pokryje výkon pod 90 koní. Současně disponuje motorem V-Twin o objemu 1250 ccm, s výkonem 140 koní, který by mohl být dalším střípkem ve skládačce nabídky značky v Evropě, přičemž motocykly s tímto motorem CFMOTO již vyrábí, avšak je po nich tak vysoká poptávka v rodné Číně, že se do Evropy zatím nedostaly.

Můžeme se vrátit k nyní již druhým rokem starému projektu superbike SC21 (úvodní fotografie), o kterém se do nekonečna spekuluje, jakým by mohl být vybaven motorem. High-endové konstrukční komponenty dávají tušit, že se pod kapotami nebude ukrývat nějaká mrzká osmistovka. Právě tento V4 litrový motor by mohl být tím pravým srdcem.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Na druhou stranu tady máme skicu motocyklu, skrze kterou CFMOTO patentuje tento motor. A ta vypadá značně jinak než koncept SC21 - značně civilněji. To by zase mohlo naznačovat, že se motocyklu s technickým řešením konceptu SC21 nikdy nedočkáme.