Spolupráce Buellu a Rolanda Sandse, pomyslného krále v přestavbách cruiserů, café racerů a ikonických přestaveb, přinesla ovoce a fabrika tak představuje svůj první prototyp - Super Cruiser.

V roce 2021 Buell tvrdil, že do roku 2024 bude mít 10 nových modelů. I když se to dnes zdá velmi nepravděpodobné, máme k dispozici první vlaštovku amerického výrobce, které vdechl život Roland Sands Design. Kocept Buellu Super Cruiser, který byl představen médiím na Long Beach v Kalifornii už 10. února, kombinuje stávající komponenty Buellu, včetně motoru 1190SX se zcela novým podvozkem vyvinutého společností RSD. Silueta vychází z cruiseru H-D s označením FXR, ale výkon by měl překonat vše, na co jsme doposud byli zvyklí. Samozřejmě se jedná zatím o koncepční model, takže lepší představu o tom, co můžeme očekávat, budeme mít až dorazí na výrobní linku.

Generálnímu řediteli, Billu Melvinovi, prý stačila od Rolanda jen jedna skica, aby započal se stavbou. Při vysvětlování parametrů stavby Sands vzpomíná: "Bill řekl, že máme použít všechny komponenty Buell, které máme.". Ta představa Rolanda nadchla. Mezi použité položky Buell patří motor, kyvná vidlice, odpružení, vidlice, obvodový brzdný systém, kola, ovládací prvky na řídítkách, hlavní válce a elektronika - která zatím nebyla vyladěna pro funkci koncepčního stroje.

Super Cruiser potvrzuje, že Buell je zpět a staví více než sportovní motocykly. Jedná se o lehký a svižný cruiser s vysokým točivým momentem a otevírá tak další část trhu, pro mladší jezdce prahnoucí po rychlosti a výkonu v cruiseru. Sands se nechal slyšet, že vzhledem k historii Buell a potřebě trhu, která prahne po vysoce výkonném cruiseru s kvalitní konstrukcí a podvozkem, se projekt přirozeně hodil. "Pracuji na projektech jako je tento více než 20 let a je to poprvé, co jsme byli schopni postavit výkonný cruiser bez typických kompromisů výkonu dvouválců do V, pokud jde o hmotnost, šířku a délku motoru," řekl Sands.

Sands s Melvinem se nechali slyšet, že motorka váží jen 204 kilogramů za mokra a motor produkuje 180 koňských sil. Tato čísla jsou jistě lákavá, ale v produkční výbavě bude potřeba počítat s nárůstem hmotnosti. Motor už sice nějakou dobu existuje, ale Roland zmínil, že Super Cruiser zatím nebyl na dynamometru. Samozřejmě nelze popřít, že použití takového motoru na podvozek "club bike" bude znamenat ve výrobě pěkný oříšek.

Buell oznámil, že Super Cruiser by měl být připraven pro modelový rok 2025, ale ceny ještě nebyly upřesněny. Nejprve by mělo dojít k omezené produkci, později by se pak měl přesunout do větších výrobních čísel. Aktuálně jsou otevřeny předobjednávky s malým vkladem.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY