Yamaha si pro tento rok připravila dvě varianty inovovaných Ténéré. Jednu pustí do těžšího terénu, druhá zase přináší vyšší cestovní potenciál. Pokud výrobce nevyřadí z prodeje nějakou stávající verzi, v letošním roce by mohl nabízet celých pět variant.


Yamaha Ténéré 700 Extreme Edition

Technická stránka motocyklu samotného se nezměnila. Motorizace stále obsahuje dvouválcový motor CP2 o objemu 689 kubíků. Zásadní změnou modelu Extreme Edition je instalace stejného podvozku, který Yamaha před rokem představila v modelu World Raid.  Ten oproti standardnímu modelu nastavuje zcela jinou úroveň odpružení při jízdě v terénu. Přední tlumiče KYB mají o 20 milimetrů vyšší zdvihy odpružení a pro jejich vyšší životnost jsou kluzáky anodiziovány metodou Kashima coating. Tato povrchová úprava by měla zvýšit jejich odolnost proti poškození kamínky a blátem a současně snížit odpor tření v guferech a ve futrech.

Přední Kayaba je plně nastavitelná, disponuje tedy možností předpětí pružiny, nastavení úrovně komprese a odskoku kola. Zadní tlumič, pocházející taktéž od Kayaby, má stejně jako u World Raid modelu zdvih odpružení 220 milimetrů, tedy také o 20 milimetrů vyšší od standardní Ténéré 700.

Změny modelu Yamaha Ténéré 700 Extreme Edition zahrnují:

  • Plně nastavitelné přední tlumiče KYB o průměru 43 milimetrů, zdvihu 230 milimetrů (+20 milimetrů od standardního modelu Ténéré a od modelu Rally Edition)
  • Plně nastavitelný zadní tlumič KYB o zdvihu 220 milimetrů (taktéž +20 milimetrů od standardu)
  • Díky vyšším tlumičům + 20mm vyšší světlá výška
  • 5" barevná TFT přístrojový panel s funkcí roadbooku ve stylu Rally Raid
  • Větší stupačky o 35 mm, které jsou vyrobeny z titanu, s enduro protiskluzovou úpravou
  • Jednodílné sedlo o dalších 20mm vyšší
  • Výška sedla od země 910 milimetrů
  • Vysoký enduro přední blatník a nový zablatníček pro vyšší ochranu chladiče
  • Hliníkový ochranný gril před chladičem kapaliny a hliníkový kryt řetězu

Pohledem kolem dokola lze konstatovat, že nová Extreme Edition je jakýsi předěl mezi standardní Ténéré a verzí World Raid. World Raid se zjednodušené odlišuje dvěma nádržemi o vyšší kapacitě, jinou sedačkou a rozměrnějším krytem motoru. Extreme Edition nabízí vyšší enduro potenciál, nejen vysokým blatníkem, ale především značně kvalitnějším podvozkem.

Yamaha Ténéré 700 Explore Edition

Tato varianta opět využívá stejného základu v rámu, motoru a stejné nádrže, jako má stávající standardní model. I on dostal nový podvozek KYB, byť ještě o něco snížený od standardu. Explore Edition tak společně s dalšími úpravami dostává vyšší silničně-cestovní potenciál, logicky na úkor toho terénního. S výškou sedačky 860 milimetrů vyhoví zejména jezdcům nižších postav, nebo cestovatelům, kteří nepotřebují vyšší offroad potenciál než na nějakou tu šotolinovou cestu.

Změny modelu Ténéré 700 Explore Edition:

  • Nové 43-milimetrové přední tlumiče KYB s dráhou odpružení 190 milimetrů (o 20mm méně než standardní Ténéré)
  • Kolečkem nastavitelný zadní tlumič KYB 180 milimetrů (o 20mm méně než standard)
  • O 15 mm snížená sedačka, dvoudílná
  • Výška sedačky od vozovky 860 milimetrů
  • 5" barevný TFT přístrojový panel s mobilní konektivitou
  • O 50% rozměrnější plexisklo pro vyšší ochranu proti větru
  • Standardně montované držáky bočních kufrů
  • Řadící quickshifter

 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY
  • Bezztrátová převodovka pro masy - Yamaha ji uvede v nové R1

Nové Yamahy se budou dodávat v barevných variantách Icon Blue a v Tech Kamo Black. Jejich ceny a dostupnost prozatím nebyly oznámeny.