Po třech letech se nám vrací na prodejny Duke 790. Po letech stejný a přesto s jiným místem narození v rodném listě.

Motocykl KTM Duke 790 se v Evropě prodával mezi rok 2017 a 2020. Po pouhých třech letech byl nahrazen výkonnějším modelem s větším motorem - KTM Duke 890, který dostal časem další dvě varianty. Aktuálně již není "obyčejný" Duke 890 nabízen a můžete si koupit pouze lépe vybavené varianty 890 Duke R a 890 Duke GP. Na pozici nejlevnějšího se navrátil Duke 790, který má v rodném listě uvedenu jako zemi narození Čínu.

Staronový KTM 790 Duke je vyráběn ve společném podniku KTM a CFMOTO, což se pro zákazníka projevuje ve výsledné cenovce, která se jen malinko přehoupla přes číslo 230 tisíc. Což je o více než 100 tisíc korun méně, než stojí jeho bratříček 890 Duke R.

Nová KTM 790 Duke je přitom vyráběna za stejných kvalitativních standardů, takže se zákazník nemusí obávat změny továrny. Nový Duke 790 používá stejný motor jako je montován do CFMOTO 800MT, ovšem o 3 kW silnější. Výsledný výkon 70 kW (95 koní) dává výrobci možnost prodávat stroj i jako uškrcený na 35 kW pro držitele řidičáků skupiny A2. Příjemné pro ně je to, že uškrcení kilowattů se tolik neprojevuje na točivém momentu a z původních 87 Nm dostane majitel licence A2 celých 76 Nm.

Ačkoliv nový Duke 790 je o 8kW slabší než byl ten v roce 2020, zbytek komponent je shodných. Opět stojí na podvozku WP Apex. Vpředu to jsou 43-milimetrové USD vidlice, vzadu je to monoshock tlumič s možností nastavení předpětí pružiny. Shodné jsou i brzdy, které jsou opět značky J.Juan, brandované do nápisu KTM. Přední třmeny se zakusují opět do 300-milimetrových kotoučů, zadní jednopístek do 240-milimetrového.

Zájemci o tento motocykl mají možnost získat řadící quickshifter+ zdarma. Zařízení o ceně 399€ dostanou majitelé k motorce zdarma, pokud si stroj koupí v rozmezí od 1. března 2023 do 16. dubna 2023. Motocykl je vybaven třemi jízdními režimy (Sport, Street, Rain) a jako příplatkovou výbavu si může nechat majitel nahrát režim Track, který umožňuje vypnout kontrolu trakce, vypnout anti-wheelie a asistenta startu bude možno navolit ve třech různých režimech. Motocykl je vybaven barevným TFT přístrojovým panelem, který umožňuje připojení mobilního telefonu skrze aplikaci od KTM.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Motocyklu nechybí žádné z bezpečnostních funkcí. Vedle již zmíněné kontroly trakce a anti-wheelie obsahuje i adaptivní ABS systém, který intervenuje brzdy dle náklonu motocyklu. Stejně tak kontrola trakce, ta je taktéž řízena dle šestiosé měřící jednotky a dle zvoleného jízdního režimu.  Cena motocyklu je stanovena na 231900,- Kč