30 koní, spojka a čtyřstupňová převodovka. K tomu tři druhy baterií s dojezdem až 3 hodiny. To je Pantera, elektrické enduro z německého Hanoveru.
Sportovní enduro s elektromotorem a výkonem podobným jako mají spalovací 250 ccm je vybaveno nožním řazením se spojkou a může dosáhnout rychlosti až 125 km/h. Německá společnost Trinity Electric Vehicles z Meinersenu nedaleko Hannoveru jej začala vyvíjet teprve na konci léta léta 2021 a na trh jej hodlá uvést už příští rok v květnu. Stroj dostal název Pantera, váží něco málo přes 100 kg a jeho vzduchem chlazený synchronní elektromotor má výkon 22 kW (30 hp). Ohromující je ovšem točivý moment, který dokáže díky čtyřem rychlostním převodům přenést na zadní kolo až 784 Nm.
Baterie je umístěna pod sedadlem a lze ji vyměnit za méně než minutu, k dispozici jsou pak tři 72 voltové typy baterií - 40 Ah, 50 Ah a 60 Ah. V závislosti na typu baterie je pak možné 1,5 až 3 hodiny efektivní jízdy. S výkonnější ze dvou dostupných nabíječek (15A/1260 W) lze nabití provést za 1,5 až 3 hodiny.
Pantera nabízí dvě jízdní mapy, jedna s energetickou úsporou s větším brzdným účinkem motoru a větší rekuperací energie, zatímco v módu pak máte maximální výkon. Ve standardu jsou hodnoty 18 kW (24,5 hp) a maximální rychlost 120km/h, ve sportovní verzi Performance Line jsou hodnoty 22 kW (30 hp) a maximální rychlost 125 km/h. Obě jízdní mapy jsou vybaveny zpátečkou.
Rám je vyroben z hliníkových profilů a ocelových trubek, dvouramenná kyvka je hliníková. Vzadu je mono shock odpružení, vepředu pak USD vidlice o průměru 43 mm. Sedlo má výšku 900 mm od země a jsou použitá vyplétaná kola o rozměru 21"/18", přibít by ale mohla i verze Supermoto se 17" koly. Výrobce pak deklaruje hmotnost včetně baterie 108 kg.
Pantera, schválená pro silniční provoz, je vybavena sadou pro snížení výkonu na 11 kW tak, aby se mohla zařadit do kategorie lehkých motocyklů (A1) a zvažuje se i verze omezená na 45 km/h, která by pak mohla být klasifikována jako moped (AM).
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Cena Trinity Pantera by se měla pohybovat od 6849 eur. Výrobce dále počítá s doplatkovým příslušenstvím, například za verzi homologované pro silniční provoz bude nutné připlatit 349 eur k ceníkové ceně, dalších 350 nebo 700 eur pak za baterie se zvýšenou kapacitou a případně dalších 299 eur za rychlonabíječku. Nicméně výrobce nabídne prvním 100 vážným zájemcům slevu 500 euro a to už je více než zajímavá nabídka.