Harley Davidson už nějaký ten čas spolupracuje s QJMotor na podobě budoucích naháčů pro každého. Před měsícem tyto firmy oznámily dokončení vývoje malé 350-tkové kategorie a nyní přichází na řadu dvouválcový půllitr.

O pětistovce z Číny jsme psali již více než před rokem Nový Harley Davidson 500 a přinesli kolekci několika tehdy špionážních fotografií. Nyní jsou to fotografie oficiální, které dokládají, že nový X 500 je vskutku postaven na základě Benelli Leoncino. Což rozhodně není špatně, protože Leoncino je velmi podařený motocykl.

 

HD X 500 je tedy poháněn vodou chlazeným dvouválcovým motorem, produkujícím 47,5 koňské síly a 46 Nm točivého momentu. Za motorem je šestistupňová převodovka. Společně s nedávno představenou 350-tkou to budou tedy jediné dva motocykly v nabídce značky, které nebudou mít motor typu V-twin. Z Leoncina není pouze motor, ale obecně celá platforma. Tedy i rám, kyvná vidlice a kompletní výfukový systém a také kola. Ta budou mít rozměry 17 palců a budou obouvat pneumatiky Maxxis Supermaxx ST o šířce 120 a 160 milimetrů.

Podvozek tvoří 50-milimetrová přední vidlice se zdvihem odpružení 125 milimetrů a s možností nastavení rychlosti odskoku kola. Zadní centrální monoshock je bez progresivního přepákování a umožňuje nastavit předpětí pružiny a také rychlost odskoku kola.

Změna bude jistě na brzdách, protože Leoncino disponuje svými vlastními s nápisem Benelli. Třmeny nakonec jsou stejné, jen na nich chybí nápis. Vpředu jsou radiálně ukotvené čtyřpístkové třmeny, zadní kolo je bržděno jednopístkem. Podle všeho budou shodné s Benelli i zrcátka a také přední blatník. Motocykl bude vybaven komplet LED osvětlením a blinkry, což je už dnes v dané kategorii standardem.

A jednoduchým kulatým tachometrem s malým LCD segmentem, na kterém se pomocí tlačítka bude moct přepnout mezi hodinami, rychlostí a najetými kilometry.  S plnou 13 litrovou nádrží váží X 500 poměrně rozumných 208 kilogramů. Její mizící kapacitu bude indikovat pouze oranžové světýlko.

Zde ale podoba končí. Harley Davidson X 500 má vlastní design nádrže, sedačky, podsedlových plastů a zejména zadního blatníku, který X 500 na první pohled přiřazuje do rodiny značky Harley Davidson. 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Harley-Davidson hovoří o tom, že X 500 by měl být prodáván pouze v Číně. Na rovinu, Leoncino splňuje veškeré evropské homologace a tudíž by Evropa tomuto modelu nemusela být definitivně zapovězena.