Suzuki se se svým V-Stromem 800DE vrhla do populární kategorie cestovních endur s větším enduro potenciálem. Nezapomněla ale na příznivce asfaltového cestování, kteří se do terénu podívají jen sporadicky.

Pro rok 2024 jim totiž nabídne silniční verzi V-Stroma, která bude mít buďto přídomek RQ, případně nebude mít přídomek žádný a bude se jmenovat prostě V-Strom 800. Zásadní změnou je instalace předního 19-palcového kola a širšího ráfku, který umožňuje instalaci pneumatiky o šířce 110 milimetrů. Současný V-Strom 800DE má totiž instalován 21-palcový ráfek o šířce 2,15" a obouvá přední pneumatiku o šířce 90 milimetrů. Silniční V-Strom bude mít ráfek o šířce 2,5 palce a průměr 19", což přinese citelněji lepší chování na klikatých asfaltových cestách.

Nové homologační materiály ukazují, že zadní kolo bude beze změn, bude mít průměr 17 placů a obouvat 150-milimetrovou pneumatiku. Dokladují ale o 7 kilogramů nižší hmotnost - 223 oproti stávajícím 230 kilogramům. Bude změněna i délka rozvoru stroje z aktuálních 1570 milimetrů na 1514. Co za tím stojí není úplně Jasné. Je možné, že nový silniční V-strom bude mít i nižší dráhy odpružení a ze stávajících 220 milimetrů půjde někam na 180, což se projeví v nižší celkové délce stroje. A přinese to další porci obratnosti, zejména na klikatících se asfaltkách. Společně s tímto by měla jít dolů také výška sedačky.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Silniční verze bude osazena užšími řídítky, které budou mít šířku 904 namísto stávajících 975 milimetrů. A bude mít o 63 milimetrů vyšší plexištítek, pro lepší ochranu za vyšších rychlostí. Motor a ostatní specifikace zůstávají  nezměněny. Paralelní dvouválec bude mít stávajících 83 koní. Na fotkách je uveřejněn stávající model DE, s 21-palcovým předním kolem.