Rodina enduro motocyklů v červeném kabátě se do dalšího roku rozrůstá o dva nové modely EC 450F a EC 500F. Došlo i k zásadnějším změnám včetně změn motoru a podvozku.
Oba dva nové přírůstky výrobce vybavil obdobně jako jejich menší bratry a sestry - brzdami Braktec, odpružení WP a spojkou PANKL se specifickým laděním pro enduro. Cela řada pak využívá nové, lehčí a výkonnější motory a snadnější ovladatelnost díky změně umístění motorů, aby se centralizovala hmotnost a díky tomu je tak celý stroj lépe vyvážený. Nyní dochází k testování nové řady v Itálii, tak budeme brzy vědět, zda jsou z pohledu jezdce změny opravdu znatelné, nebo se jedná spíš o marketingový tah.
Technické přednosti řady Enduro:
- Nový podvozek.
- Nový ocelový rám: Odvozený od řady KTM.
- Nová kyvná vidlice z tlakově litého hliníku: Lehčí a pevnější.
- Nová plasty: Větší kontaktní zóny, takže jezdec může lépe uchopit kolo mezi kolena a zlepšit tak kontrolu.
- Přední vidlice WP XPLOR s otevřenou kazetou: Montuje se s novými úpravami ke zlepšení výkonu a ovladatelnosti.
- Zadní tlumič WP XACT Linkage: Kratší a lehčí, se zdvihem 300mm a novým pístem.
- Nové kované brýle.
- Nové brzdy Braktec: S exkluzivními brzdovými kotouči GASGAS a novými předními a zadními třmeny.
- Řídítka Neken: Vyrobené z vysoce odolného hliníku.
- Nové stupačky: Větší, pro lepší kontrolu.
- Nové těleso škrtící klapky se vstřikováním se samostatnou olejovou nádrží pro 2taktní modely: Tzv. TBI KTM.
- Nový 2-taktní elektronický výfukový ventil: Zlepšuje životnost a zvyšuje točivý moment.
- Nové motory: Díky centralizaci hmoty a nižší hmotnosti je výkon každého motoru pro rok 2024 o něco lepší.
- Nová sjednocená poloha motoru: Všechny 4-taktní modely mají motor namontován ve stejné poloze, aby se zlepšil celkový výkon.
- Přepínač mapy motru, trakce a řazení: Stisknutím tlačítka můžete aktivovat kontrolu trakce, Quickshifter a vybrat si mezi dvěma mapami motoru.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Nedávno jsme publikovali článek s novinkami od KTM a při srovnání je jasné, že GASGAS je stále ten "chudší" z rodiny. Používá některé starší verze komponentů z KTM a svého potencionálního zákazníka tak získává především cenou. Díky tomu, ale KTM centrálně rozšiřuje záběr portfolia motocyklů i pro méně náročné zákazníky.