O elektrifikačních snahách Kawasaki se už nějakou dobu mluví. Tyto aktivity zelené stáje vyplývají z potřeby diverzifikace jeho portfolia od produktů ostatních výrobců. Bude tato snaha úspěšná? První elektrické modely napoví.

Kawasaki na tom obecně není přespříliš dobře. Doufá v to, že osloví novou generaci motorkářů, kterým není proti srsti jezdit na elektrických motocyklech. Právě pro ně si připravila model E-1, která se s výkonem 9kW vejde do kategorie A1, tedy přesně do potřeb začínajících jezdců. 9kW je možná pro někoho málo, ale to je stálý výkon. Jak jsme již viděli u mnoha elektrických motocyklů, i E-1 má tlačítko E-Boost, které krátkodobě výkon zvýší, což by se mohlo hodit třeba při předjíždění.

S výkonem 9kW je aktuálně homologována australská verze. Již dříve, na veletrhu EICMA, Kawasaki avizovala, že E-1 bude mít výkon 11kW a tak je možné, že se budou výkony lišit kontinent od kontinentu.

Pokud se zamyslím, tak pro náctiletého fracka je elektrická Kawa ideální dopravní prostředek. Buďto může obden chodit za rodiči s nataženou rukou a žebrat o peníze na benzín, chodit na brigády, nebo si svou E-1 prostě večer napíchne v garáži na nabíječku a peníze z rodičovských kapes vytáhne mnohem nenápadněji.

Kawasaki mu dodá moderní EV technologii s dvojicí baterií o celkové kapacitě 6kWh. Prozatím však nijak nezmínila dojezd motocyklů. Při kapacitě baterií 6kWh by se mohl pohybovat kolem 130 kilometrů. Baterie jsou ovšem výměnné a každá váží pouhých 12 kilogramů. A podporují rychlonabíjení. Pro takovéto to každodenní náctileté courání po městě by mohl být tento dojezd akceptovatelný.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

 Ninja E-1 a Z E-1 používají plejádu komponent z benzínové Ninji a Zeda, což se také odráží v rozměrech odpovídající modelům Ninja 400 a Z 400. Zed by měl vážit 135 kilogramů, Ninja je díky kapotáži navíc o něco těžší a váží kilogramů rovných 140.