Kawasaki si aktuálně patentuje elektronickou brzdu, která bude spojena s ABS a s inerciální měřící jednotkou. Brzda bude stabilizovat motocykl při nebezpečí pádu.
Při prudkém brždění v náklonu přední brzdou má motocykl tendenci se narovnat a mířit ze zatáčky ven. Naopak, pokud brzdíme v náklonu jen zadkem, motocykl má tendenci do zatáčky spadnout. A protože řidiči motocyklů často značně preferují přední brzdu a opomíjejí tu zadní, podle Kawasaki by se mohla zadní brzda přidat automaticky, aby bylo dosaženo stabilního průjezdu zatáčkou i během silného brždění.
Současně má elektronická brzda zamezit ztrátě adheze v momentě, kdy jde řidič prudce na brzdy, přední tlumiče se potopí a pak brzdy rychle uvolní. Odskok kola, který vytvoří pružiny předních tlumičů způsobí chvilkové odlehčení pneumatiky a chvilkovou ztrátu gripu, který má za následek takzvaný low-side pád dovnitř zatáčky. Zadní elektronická brzda má po definovanou dobu stále brzdit i po uvolnění předku, aby byl motocykl stále naváhnut dopředu a nedošlo k odlehčení přední pneumatiky.
Elektronická brzda má být podle patentů Kawasaki instalována na úrovni výstupu z převodovky a měla by brzdil výstupní hřídel, na které je unášeno řetězové kolečko. Brzdící účinek tak bude aplikován na zadní kolo skrze řetěz. Závodní jezdci jsou na odlehčené přední kolo zvyklí a dokážou ho v mezních situacích korigovat. Běžní Frantové Uživatelé ne. A právě těm má pomoci tento nový asistent. Zadní elektrická brzda má mít formát elektromagnetu, který přibržďuje malý brzdový kotouček uzavřený v pouzdře.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Dá se očekávat že to nebude hned zítra, kdy se dočkáme nasazení této novinky do sériové produkce. My odhadujeme že to bude trvat ještě tak dva roky, než vyjede (jestli vůbec někdy vyjede) nějaká Kawasaki osazená touto novinkou.