Když v roce 1967 přivezla Moto Guzzi na silnice svůj první V-twin, bylo to na popud tehdejšího italského prezidenta, kterému učarovaly doprovodné Harleye, které lemovaly americkou prezidentskou kolonu. A protože jsou Italové hrdí na svůj průmysl, v případě italské prezidentské kolony to musely být stroje italské výroby. Tehdy byl italským prezidentským úřadem vyhlášen konkurs, který vyhrála Moto Guzzi. A někdejší V-sedmičky nakonec oslovily i Američany, kteří jimi vybavili nemálo policejních útvarů. Jenže...

...přece jen to nebylo ono. Američtí koblihožrouti byli nepříliš spokojeni s příliš sportovním posezem na V7, čehož Moto Guzzi využila ke konzultacím, které pomohly vzniknout modelu California. Příhodně právě proto, že právě s kalifornskými policajty (konkrétně v Los Angeles) se probírala geometrie a potřeby tamních policejních složek. To se psal rok 1970 a rok na to přišel na trh cruiser Moto Guzi California 750.

mgca1

Ten byl v nabídce firmy až do roku 2017, kdy se model odmlčel a odešel ze scény brutálním karbonovým modelem "MGX21 Flying Fortress". Nedávno ovšem začaly troubit trubky na poplach, protože si Moto Guzzi obnovila registraci ochranné známky "California", což značí, že se něco bude dít.

mgca2

Co, to je nanejvýš zřejmé. Moto Guzzi má nový motor a dokonce kompletní platformu, která se již ukázala v roadsteru Mandello i v cestovním enduru Stelvio. California bude další v řadě, která bude této platformy využívat.

mgca3

Nový moto Moto Guzzi je vodou a vzduchem chlazený podélně uložený V-twin o objemu válců 1042 ccm. Poskytuje maximální výkon 115 koní a točivý moment 104 Nm. Skrze mokrou antihoppingovou a asistovanou spojku je spřažen se šestistupňovou převodovkou s možností řadícího quickshifteru. Pohon zadního kola je prostřednictvím kardanu umístěného v jednostranné kyvné vidlici. Tato platforma je silným základem pro budoucí Californii, podobně jako byla platforma původní - Big Block + CARC kardan.

 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Kdy bude California k dispozici je poměrně dost ve hvězdách. Ale pokud bude Moto Guzzi dodržovat rytmus konstrukce modelů předchozích, mohli bychom se s ní setkat již na jaře roku 2025. Prozatím si můžeme udělat nějakou představu na zkladě verze designéra Oberdana Bezzi (obrázek v úvodu).