Na posledním veletrhu EICMA překvapil Zontes odvážně střiženým cestovním endurem 703F, se zcela novým tříválcovým motorem. To již zamířilo k zákazníkům a v řádu několika měsíců ho můžeme očekávat i u nás.

Zontes 703F je full-size cestovní enduro v duchu moderních SUV dnešní doby. Stroj je osazen zcela novým řadovým tříválcem o objemu 699 kubíků, který v případě toho cendura poskytuje výkon 96 koní při 10 tis, otáčkách a maximální točivý moment 76 Nm při 7500 otáčkách.

Nepřehlédněte: Zontes zvýší tlak na zavedené značky - dokončil tříválcový podlitrový motor s výkonem přes 100 koní

Motor má přesazené čepy kliky po 120 stupních, takže dosahuje dokonale vyváženého zapalování jednotlivých válců. Jestli je to dobře nebo ne, je spíše na diskusi, protože většina výrobců se uchýlila k nerovnoměrnému zapalování (270° u dvouválců, či T-plane klika u Triumphu), protože nerovnoměrný přísun výkonu přináší k jezdci vyšší úroveň zábavy.

zc1

Co se šasi týče, motor sedí u modelu 703F v hliníkovém rámu, s hliníkovou oboustrannou kyvnou vidlicí a s odpružením značky Marzocchi. Bezdušová kola vyplétaná dráty jsou bržděna třmeny J.Juan. Vpředu jsou to dva radiálně ukotvené čtyřpístkové třmeny, vzadu jednopístek. Kola mají rozměr 21 a 18 palců, což stroji dává možnost obout širokou škálu silničních i enduro pneumatik.

zc73

Rozvor stroje je 1565 milimetrů, což značí, že motocykl bude velikostně tak nějak mezi KTM 890 Adveture R a Yamahou Ténéré 700. S plnou 22-litrovou nádrží váží 228 kilogramů, což je o 17, respektive o 22 kilogramů více než tito soupeři.

zc72

S těmi se ovšem Zontes 703F nechce utkat napřímo, zejména proto, že hraje spíše na cestovní notu, než aby si nechal líbit topení v hlubokém bahně. Dokládají to i (plně nastavitelné) tlumiče, které mají dráhy odpružení velmi kompromisních 170 milimetrů. Světlá výška je 205 milimetrů a když už jsme u těch výšek, nastavitelná sedačka je ve výšce 825 a 845 milimetrů. Přímo u výrobce je možné si objednat ještě nižší sedačku - 805 milimetrů.

zc75

Stroj nabízí zákazníkům širokou plejádu prvků výbavy. Je to například bezklíčkové startování, které odemyká jak palivovou nádrž, tak zámek sedačky. Plexisklo je elektronicky výškově nastavitelné, ve výbavě jsou standardně vyhřívané rukojeti, měření tlaku v pneumatikách, LED hlavní světla, i světla přisvětlující do zatáčky. Dále je to elektronická kontrola trakce, ABS a i zadní bezpečnostní radar indikující vozidla ve slepých úhlech.

zc76

Převodovka je vybavena řadícím quickshifterem. TFT barevný přístrojový panel nabízí konektivitu s mobilními telefony.

zc74

Cena je pro Evropu prozatím neznámá. Můžeme ji zkusit odhadnou dle ceny čínské. S přihlédnutím k běžným maržím a umoření nákladů homologace a dopravy do Evropy, by se u nás mohla pohybovat kolem 210 tis. Kč. Cesta k evropskému zákazníkovi je ještě ovšem několik měsíců dlouhá, takže můžeme odhadnou dostupnost možná na počátku zimy 2024.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

V souvislosti s expedicí modelu 703F se dostaly ven informace i o supersportovním modelu 703RR. Ten právě jde do sériové výroby a jeho evropská dostupnost tedy bude podobná jako u 703F. U sportovního modelu 703RR víme, že motor dosahuje o 1000 otáček za minutu více a poskytne 101 koní při 11000 otáčkách.