KTM 1390 Rally, KTM 1390 Super Adventure S a KTM 1490 Super Adventure se podařily vyfotografovat během jednoho jediného dne. Stroje modelového roku 2025 jsou stále ve vývoji, což je zejména v případě modelu 1390 Rally více než zřejmé.

KTM 1390 Rally

Začněme strojem KTM 1390 Rally. Tento stroj by měl být osazen motorem o objemu 1350 kubíků, který můžeme vidět v motocyklu KTM 1390 Super Duke R. Tam má výkon 190 koní a v případě modelu adventure bude mít zcela jistě tak o 10 a spíše o 20 koní méně. Tento motor je vybaven variabilním časováním ventilů, což je mimo jeho větší objem jeho zásadní technická inovace.

k143

Šasi stroje se zdá být shodné se stávající KTM 1290 Super Adventure. Celková stavba, zejména plastových dílů se zdá být odlehčená, pro větší potenciál v terénu. Motocyklu dominuje téměř kolmý štítek, za kterým se ukrývá veliký, zřejmě sedmipalcový vertikálně umístěný přístrojový displej. Panely kapotáže se zdají být vytisknuté na 3D tiskárně, stejně tak jako štítek před jezdcem. KTM zřejmě testuje více jeho druhů, protože zachycený stroj má ještě jeden nižší štítek přikurtovaný na sedačce spolujezdce. Soudě dle designu, který se dramaticky odchyluje od současného stylu KTM soudíme, že se jedná pouze o funkční maketu, nikoliv o budoucí finální design.

k144

Sedačka jako taková má mnohem plošší design, což jezdci umožní se pohybovat v terénu vpřed a vzad. Podvozek je WP XPLOR.

KTM 1390 Super Adventure S

ssd5

Druhý stroj v galerii je budoucí KTM 1390 Super Adventure S, který se zdá být v produkční formě. Tento stroj by měl na začátku příštího roku nahradit stávající 1290. Bude osazen taktéž motorem 1350 ccm, u kterého se také dá očekávat výkon někde v rozmezí 170-180 koní.

k141

KTM stále překvapuje, že pro takovýto stroj stále osazuje levné a neadekvátní brzdové třmeny Brembo P4.32, které jsou dle našeho mínění vhodné tak pro motocykly do 120 koní. 170 či 180 koní by si zasloužilo silnější brzdy typu Stylema, či nové brzdové třmeny HYPURE, které Brembo představilo již před půl rokem. Tím spíš, kdy je budoucí KTM 1390 Adventure S vybavena silničním podvozkem APEX a výrobce ji uvažuje pro 99-procentní nasazení pouze na asfaltu.

k142

Zbytek šasi zeširoka využívá komponent předchozí 1290 Super Adventure a mimo nového motoru se zásadní změny odehrávají na straně designu. Tomu vévodí nové přední světlo ve stylu KTM Super Duke 1390, s tříčočkovou horní partií, namísto jedné u Duke 1390. Nesmí chybět zatáčecí světla, která jsou schovaná opět pod bočními kapotážemi. Mezi nimi, pod hlavními světly je čelní radar. Plasty mají výrazně hranatější a agresivnější tvary.

 

KTM 1490 Super Adventure

A nakonec se fotografovi podařilo zachytit stroj, který jsme pracovně nazvali KTM 1490 Super Adventure. Jakkoliv bude jistě vybaven stejným motorem jako výše uvedení sourozenci, je možné že tento model bude naladěn na vyšší výkon, blížící se 200 koním. S tímto strojem se ze 100% počítá pouze pro jízdu po asfaltu, takže by to mohlo být pouze "asfaltové dobrodružství"

k145

1490 má rozměrné kapotáže a to jak na přední části, tak kolem zadní podsedlovky. Hran je na motocyklu tolik, že by tento motocykl mohl směle zazářit v novém díle Batmana. Osazená 17-palcová kola dokládají, že se bude jednat pouze o silniční SUV. Zde KTM již nasadilo špičkové brzdy Brembo Stylema. Podvozek bude jistě semiaktivní, opět silniční APEX. Nelze přehlédnout, že tento stroj má zcela jinou stavbu, včetně zcela nové kyvné vidlice.

k146

Světlo v masce pochází z Super Duke 1390 (2 čočky) a pod nimi je opět čelní radar. Před jezdcem je masivní kaplička, ve které je (stejně jako u 1390 Rally) vertikálně umístěný veliký displej. Ladění výkonu k výšinám dokládá, že na stroji je i prototypový výfuk. který se jistě bude na hony lišit od sériového.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

KTM 1390 Super Adventure S vypadá, že my mohla hned vyjet do prodejen. Rally i "1490" jsou jasně prototypy, které když se hodně zadaří, budou v prodeji někdy během příštího roku.