Před nějakým časem jsme psali o budoucím konkurentovi Hondy Goldwing - osmiválcovém cruiseru, který bude mít na svědomí čínský megakorporát Great Wall Motor. Nyní se nám tento stroj odhaluje v kompletní podobě.

Když jsem psal aktualitu o připravovaném osmiválcovém motoru s protiběžnými písty typu boxer z čínské provenience, ani já sám jsem netušil, že je stroj již tak daleko sériovému stavu. Uběhlo pár týdnů a GWM Souo S2000 GL se kompletně odhaluje na kvalitních fotografiích.

sou1

Great Wall Motors nejen odhaluje celý stroj, ale jeho uvedení odhaluje celou značku Souo, ve které bude vlajkovou lodí tento stoj, který bude navíc ve dvou specifikacích. Verze ST bude odlehčená verze, kdežto GL bude plně vybavený cestovní parník.

sou8

Co se týče detailů, třeba ohledně výkonu motoru a jeho specifikacích, ty prozatím zůstávají zatajeny, případně je GWM bude do světa pouštět salámovou metodou, aby se o Souo psalo častěji.

sou2

GWM se snažil navrhnout Souo tak, aby stroj ve všem převyšoval svého hlavního a popravdě jediného rivala - Hondu Goldwing. Ta má šestiválcový motor o objemu 1833 kubíků. Souo má osmiválec o objemu dva litry.

sou3

Goldwing má sedmistupňovou automatickou převodovku DCT, kdežto Souo rovnou osmistupňovou. Honda má v hlavně jednu vačku, Souo si naordinovalo rovnou dvě (DOHC).

sou4

Otazník samozřejmě visí nad hmotností stroje, kde doufáme že to číňané pochopili správně a nebudou se snažit být oproti Hondě těžší, ale naopak lehčí. Stroj využívá hliníkového rámu, společně s předním odpružením, které je velmi nápadně podobné jak Goldwingovi, tak BMW K 1600. Jestli budou tlumiče standardní, nebo nějaké pokročilé s elektronickým nastavením nebo dokonce semiaktivní, to je také stále otázkou.

sou7

Nesporný fakt spočívá v tom, že Souo vypadá oproti Goldwingu výrazně větší a tak nižší hmotnost stroje snad ani nelze očekávat.

sou6

Pohledem na řídítka si lze všimnout, že si řidič bude moct vybrat mezi plně automatickým módem řazení, nebo mezi poloautomatem, kdy si bude moct (zřejmě elektronicky) sám řadit jednotlivé převodové stupně.

sou5

Před řidičem bude veliký TFT diplej, u něhož si můžeme všimnout že je tachometr cejchován do 240 km/h a červené pole otáčkoměru začíná již na 6000 otáčkách. Lze si také všimnout, že je stroj osazen předním i zadním radarem pro hlídání slepých úhlů a zřejmě pro adaptivní tempomat.

Logo 4G v rohu displeje napovídá, že bude stroj připojen k internetu pro širší funkcionalitu přístrojového LCD.

Další a možná největší otazník visí nad dostupností stroje. Ta nemusí být mimo čínské území zcela samozřejmá, podobně jako tomu je o největšího cruiseru z produkce CFMOTO. Poptávka v samotné Číně je po takových strojích natolik vysoká (a výrobní kapacity tak skromné), že jsou tyto motocykly lokálně daleko dopředu vyprodané a například samo CFMOTO na základě objemu lokálních objednávek prohlásilo, že vůbec neuvažuje že by jejich křižník šel na export. V případě motocyklu Souo to může být úplně stejné.