Je dávným snem moha jezdců mít dva stroje v jednom. Sednout na motorku, dojet pohodlně někam na okruh a tam si jednoduše a rychle udělat z cesťáka sporťáka.

CFMOTO má na tenhle systém patent, který je překvapivě jednoduchý. S jeho pomocí je možné si elektoricky nastavit výšku řídítek, i polohu stupaček - cestovní, nebo sportovně umístěné více dozadu a nahoru.

mim1

Je tomu už 5 let, co Kawasaki podobnou vizi představila ve svém Concept-J, který my ale měl fungoval na jiném principu - změnou polohy jednotlivých komponent rámu. Patent CFMOTO je mnohem blíže k možné realitě, než jak si ji představovala Kawasaki. A blíží se konceptu motocyklu Mimic, který vidíme v úvodní fotografii. Ten měl mít polohovatelná řídítka a stupačky bez změny geometrie rámu.

mim2

Srdcem celého patentovaného systému jsou tři lineární krokové motory. Jeden vpředu přímo zdvihá řídítka, kdy je lineární motor umístěn na spodních brýlích a řídítka, která jsou tím pádem ukotvena na spodní brýle. 

Podobně jsou na tom i stupačky, kteráž každá má svůj krokový motor a systém páky, která přes kloub zdvihá a posouvá stupačku nahoru a současně dozadu.

mim3

Můžeme si představit, že nějaký takový systém by mohl být přímo spřažen s jízdními režimy. Při navolení režimu Sport se nejen že přiostří motor a přenastaví charakteristika odpružení, ale také se přenastaví jízdní pozice do sportovní.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Celý systém je v zásadě velmi jednoduchý a pro výrobce to znamená jen vyřešit dva základní problémy. Prvním je hmotnost, tedy zminiaturizovat celé řešení tak, aby se věšlo dejme tomu do třech kilogramů a potom vyřešit cenové hledisko. Tedy, celé řešení nesmí být zbytečně drahé. A ruku na srdce, CFMOTO není BMW a tyto úkoly by mohlo vyřešit v dohledné době.