Beta má ve své nabídce tři řady enduro motocyklů. Verze RR RACE je pro fajnšmekry, kteří chtějí špičkové komponenty a ultimátní chování v těžkém terénu. Hobíci ocení zejména řadu RR X-PRO, která je trochu hodnější a vhodnější pro takové to lesní žvejkání. A pro enduro začátečníky je ideálním nářadím model XTrainer.

XTrainer se dělá výhradně s dvoutaktním motorem a v nabídce je jak 250, tak 300cc model. Motor je zásadním rozdílem, zbytek komponent je shodný.

xt3

Jeho velkou předností je přístupnější cena, která je vykoupena kvalitativně a funkčně trochu horší skladbou komponent a materiálů, zejména podvozku.

xt2

To stojí i za trochu vyšší hmotností, která dosahuje bez paliva 99 kilogramů. Oproti RR RACE a X-PRO nabídne začátečníkům trochu nižší podvozek, což se pozitivně projeví ve výšce sedačky, která dosahuje pouhých 910 milimetrů.

xt1

Nižší podvozek a celkově i světlá výška se projevuje nižším těžištěm celého stroje.

xt4

Pro rok 2026 připravili inženýři od Bety spoustu drobných vylepšení, a to zejména u 250 ccm varianty. Ta má nově shodnou kliku s třístovkou a rozdíl je tedy jen v průměru pístu. Nový je tedy píst, válec, hlava a nová spalovací komora, ojnice i klika. Klika jako taková nově sedí ve větších a robustnějších ložiscích, což se jistě projeví v delší životnosti.

xt5

Beta XTtrainer 250 2026 tedy přinese vyšší točivý moment už od nižších otáček a linearitu výkonu, což právě začátečníci ocení nejvíce. Změny přišly i v převodovce, kdy se trochu zkrátil druhý převodový stupeň a trochu prodloužil ten třetí.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Mimo nového LED zadního světla se změnil i LCD přístrojový panel, který je trochu větší. Na plastech je nová grafika, která je zásadní vizuální inovací pro rok 2026. Cena XTrainera 250 MY 2026 by se měla pohybovat cca mezi 190 a 200 tis. korunami.