Červen letošního roku je měsíc, kdy začne Benda v Evropě prodávat svůj dlouho očekávaný custom cruiser. Ten přijde na evropský trh téměř 4 roky po ohlášení.

Benda Motor Group se živí výrobou motocyklů, mopedů a motorizovaných tříkolek, obvykle s objemem motoru do 400 kubíků. Cesta na scénu 600+ motocyklů je pro ní poměrně trnitá a reálná dostupnost cruiseru Benda LFC 700 je až po čtyřech letech po oznámení jeho výroby. Do značné míry to bylo způsobeno i faktem, že poptávka na místním trhu je tak vysoká, že Bendu nic moc nenutilo si komplikovat život nějakým Euro5.

bnd6

Situace se ale možná mění, nebo Benda navýšila výrobní kapacity a tak se tento (a následovat budou další) stroj dostává do prodeje i u nás.

bnd1

Přišlo to v červnu 2020, kdy Benda ukázala první snímky motocyklu LF-01 s řadovým čtyřválcovým motorem, se zadní pneumatikou o šířce 300 milimetrů. LF-01 se esteticky velmi podobal Ducati Diavelu, motor se zase velmi podobal motoru Honda, který byl v té době montován do modelů CBR650R a CB650R.

bnd2

Po roce, v červnu 2021 se stroj již jmenoval LFC 700 a přišly i detailnější informace. Motor o objemu 679 ccm má dvě výkonnostní varianty. Verze 79 koní při 10000 otáčkách má točivý moment 60 Nm při 8000 otáčkách. Silnější verze 94 koní je dosahuje při 11000 otáčkách a maximální točivý moment má 63 Nm př 8500 otáčkách.

 bnd4

Tak jak se na custom sluší, Benda LFC 700 je dlouhá a nízká. Sedačka je 695 milimetrů vysoko. Hmotnost natankovaného stroje je pouhých 235 kilogramů, i přes to, že do nádrže se vejde celých 17 litrů paliva. Změna přišla i u zadní pneumatiky, kde 300-milimetrová bačkora byla vyměněna za ještě větší, o šířce 310 milimetrů a o průměru 18 palců. Přední kolo o šířce 130 milimetrů má průměr 19 palců.

bnd5

Vedle dvou výkonových variant také existuje i verze PRO, která má vedle náklonových světel také pneumaticky nastavitelné odpružení a užší 300-milimetrovou zadní pneumatiku. V různých verzích dosahuje stroj i různých maximálních rychlostí, od 179 do 195 km/h. Ve výbavě motocyklu bude obvyklá kolekce elektroniky. TFT displej napovídá, že bude k dispozici konektivita s mobilním telefonem, jízdní režimy nebo i hlídání tlaku v pneumatikách.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Od června 2024 bude tento motocykl k dispozici v Německu a brzy i v dalších evropských zemích, včetně ČR, vzhledem k tomu že Bendu zastupuje Keeway, který u nás i některé modely Bendy prodává. Cena verze bez PRO, o výkonu 94 kW bude 10990,- €.

bnd3