Ten kdo navštívil na nějakém z posledních veletrhů stánek značky Benda se jistě nestačil divit, co všechno dokáží v dnešní době výrobci nabídnout. V době, kdy se masoví výrobci stahují z trhu V-twin motorů a utíkají k řadovým dvouválcům či dokonce k jednoválcům, Benda nabízí nový V4 motor.

Benda je sama o sobě dost speciální značka a výrobce. Na jednu stranu šokuje motory, kdy vedle V-twin motoru nabízí i turbem přeplňovaný V-twin o objemu 300 kubíků, ale také V4 motor o objemu 1200 ccm a s výkonem téměř 160 koní. Na druhou stranu překvapuje rámy motocyklů speciální samonosné konstrukce, které jsou tisknuté na 3D tiskárnách.

 

U cruiseru Benda Dark Flag BD500 pak výrobce pokračuje vzduchovým odpružením, řemenem poháněným zadním kolem a 55 koňmi, které vydoloval z pouhých 496 kubíků čtyřválcového véčkového motoru. Vzduchové odpružení najdeme na zadním kole a jezdec si ho bude moci individuálně nastavit podle zatížení stroje.

Stroj stojí na 16-palcových kolech o šířce 120 a 150 milimetrů, výška sedačky je 700 milimetrů a tak je vhodný i pro jezdce drobnějších postav. Ti zase nebudou úplně nadšeni z hmotnosti stroje, která je 231 kilogramů s plnou 16-litrovou nádrží. Což je sice o nějakých 15 kilogramů více než je v dané kategorii zvykem, ovšem ten V4 motor prostě něco navíc váží a něco navíc poskytuje.

Na výše přiložených fotografiích je standardní model. Nově výrobce představí i model Dark Flag (foto níže), který je v černé perleťové barvě. Benda bohužel prozatím nijak nehovoří o možnostech koupě stroje v České republice. Koupit se dá již ve Španělsku a v Portugalsku a tak je zřejmé že evropskou homologaci již některé motocykly Benda mají.